RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: SYSTÉM ŠKODA AMUNDSEN – FABIA A RAPID MONTE CARLO

Michael Krahulec27.4.2016 - 0:05 RecenzeStarší článekTesty automobilů

V redakci jsme již otestovali multimediální systém Columbus, který si můžete zvolit do vozů Škoda Superb (test), Octavia (test) či Yeti (test). Modely jako Fabia nebo Rapid se nabízejí v nejlepších výbavách se systémem Amundsen. Jaký je tento systém v porovnání s větším Columbusem? Vyzkoušeli jsme ho rovnou u dvou vozů – Fabie Monte Carlo a Rapidu Spaceback Monte Carlo.

ŠKODA

Design a motorizace – ve sportovním duchu

Škodu Fabii a Rapid Spaceback není nutno představovat. Na silnicích jich denně potkáme i několik desítek a určitě se všichni shodneme, že designu těchto vozů nelze nic vytknout. Proto jsme si do testu vybrali alespoň lepší verze, které u Škodovky nesou označení Monte Carlo.

Monte Carlo, jak Fabii, tak Rapidu přidává nové odstíny laků (bílý a červený), speciální 16palcová litá kola v černém provedení, černá zrcátka, zadní difusor s decentním křidélkem , přední spoilér a boční prahy dveří rovněž v černém odstínu. Vylepšení se dočkali i všechny světlomety, které jsou nově zatmavené.

DSC_0037Další fotografie naleznete v naší Galerii.

Monte Carlo tedy znamená pouze úpravu designu. Jedná se ale o takový zásah do vzhledu vozu, že si hned na první pohled všimnete, že tohle není jednoduše klasický sériový model. A pokud by vás tyto výrazné doplňky nepřesvědčili, tak logo Monte Carlo, které se přesunulo nově na středový sloupek, vás s přehledem ujistí.

Pod kapotou ale žádný rozdíl nenajdete. Fabii MC jsme si do testu vybrali se tříválcovým 1,4 TDi s výkonem 66 KW. Motor z vozu nedělá žádnou raketu, ale vzhledem k nízké váze Fabie se zároveň nejedná o žádného lenocha. Motoru tak jedině lze vytknout vyšší hlučnost a prapodivné zpřevodování 5stupňové převodovky.

DSC_0111

Rapid Spaceback MC na tom byl o něco lépe. Pod kapotu totiž zamířil agregát 1,4 TSi s úctyhodným výkonem 92 KW, který byl doplněn o 7stupňovou automatickou převodovku DSG. Díky čtyřem válcům je porovnání hlučnosti s Fábií jako nebe a dudy, navíc vyšší výkon zajišťuje lepší dynamiku.

Interiér – vážně tak málo koní?

Po usednutí za volant, ať už Fabie či Rapidu MC, si budete připadat jako ve sportovním autě. Škodovka se v interiérech doslova vyřádila a rozdíl mezi klasickým modelem a Monte Carlo je znatelný na první pohled. Asi největším změnou jsou sedačky, které nabízejí speciální dynamický potah a vypadají naprosto exkluzivně. Navíc jsou velmi pohodlné s chvalitebným bočním vedením.

DSC_0090

Změnou prošel i volant, který je téměř stejný jako v RSových Octaviích, nechybí ani nové odstíny plastů a všude přítomné červené obšití. Interiéry Rapidu i Fabie jsou si velmi podobné, proto si mohla Škoda dovolit použít hodně stejných dílů a rozdíl mezi vylepšením Monte Carlo u Fabie a Rapidu budete hledat jen velmi těžko.

Multimediální systém Amundsen – najdi rozdíl

Jak již bylo zmíněno v úvodu, jak Fabia tak Rapid Spaceback Monte Carlo nabízí multimediální systém Amundsen, který je vybaven 6,5″ dotykovým displejem s rozlišením 800 x 480px. Ve své podstatě se jedná o zmenšenou variantu 8palcového displeje, který můžeme nalézt například v Superbu se systémem Amundsen.  Jediným rozdílem je přejmenování tlačítka Traffic na TMC.

Shodné je i uživatelské prostředí a svižnost systému. Jediným rozdílem je tak spouštěcí obrazovka, která ukrývá logo Škoda, ale především znak Monte Carlo, takže hned po nastartování víte, s jakým vozem máte čest.

DSC_0040

Systém je tedy ve výsledku shodný jako Amundsen ze Superbu. Užívat si proto můžete aplikací SmartGate či drátového Mirror-Linku, chybí pouze TV tuner. Pokud vás tedy zajímá více o uživatelském prostředí a funkcích systému, doporučujeme navštívit náš test Škody Superb zde.

Asistenční systémy – nutnost s bonusem

Jak Rapid tak Fabii Monte Carlo si lze pořídit se systémem Front Assist, tedy hlídáním okolí před vozem s možností aktivního brzdění. Dále nechybí tempomat, hlídač únavy řidiče či asistent rozjezdu do kopce.

DSC_0229

Jedná se tedy o základ s bonusovými asistenty, kterých je v oblasti bezpečnostních a jízdních asistentů požehnaně.

Závěr

Monte Carlo edice má za cíl odlišit se a řidiči nabídnout pocit exkluzivity – a právě to se Škodovce podařilo na jedničku. Díky černým doplňkům hned každý ví, že tohle není normální Fabia nebo Rapid. Na druhou stranu lepších motorů a vyššího výkonu se nedočkáte, což může být pro někoho zklamání. Námi testované agregáty ale dodávají dostatek výkonu ke svižné jízdě, což chválím.

DSC_0056

Systém Amundsen s 6,5palcovou obrazovkou je ve své podstatě zmenšenou verzí systému Columbus. Uživatelské prostředí je přívětivé a svižné, funkce nadmíru zajímavé a grafická stránka velmi zdařilá, proto nezbývá než chválit, stejně jako u systému Amundsen, jehož test naleznete zde.

Další fotografie naleznete v naší Galerii.

Tagy Android Auto Apple CarPlay Automobily Palubní systém Recenze Škoda Technologie