fotka redaktora RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: ŠKODA YETI SE SYSTÉMEM COLUMBUS

Michael Krahulec10.12.2014 - 12:30 RecenzeStarší článekTesty automobilů

Oblíbená Škoda Yeti se již nějaký ten pátek prodává a aby zůstala nadále atraktivní, před nedávnem se dočkala faceliftu, který někteří milovníci značky odsuzují, jiní naopak velmi chválí. Škoda Yeti druhé generace je však mezi všemi vozy Škody průkopníkem, jelikož jako první model této mladoboleslavské značky nabízí parkovací kameru.

YETI

Design a motor – outdoorový elegán

Druhou generaci Yetiho si můžete pořídit hned ve dvou provedeních – Yeti Outdoor s černým oplastováním a lepší průchodností v terénu nebo městského Yetiho, který láká především na elegantní design. To, že se jedná o „městkou“ verzi však nijak nevyvrací fakt, že je Yeti v terénu premiant.

DSC_0002Další fotografie naleznete v naši Galerii

Největší změnou oproti první generaci jsou zbrusu nové bi-xenonové světlomety, takže typická kulatá světla budete hledat již marně. Mě osobně se takto Yeti líbí mnohem více. Jinak si je ale Yeti stále podobný, a tak na přední straně můžete nalézt například velkou standardní Škodováckou mřížku chladiče s logem. Velmi pěkně vypadá spodní stříbrný plast, který připomíná fakt, že máte čest s pořádným autem, nikoliv například s Fábií.

DSC_0003

 

Asi nejméně atraktivně vypadá Yeti z boku, kde je ihned patrné, že se jedná opět o krabicovitý jednoduchý tvar karoserie. Tak akorát sklopené čelní sklo se napojuje na zcela rovnou střechu, která je na zádi takřka v pravém úhlu zkosena k víku zavazadelníku. Škodovka ani příliš nevsází na prolisy dveří, a tak zůstává Yeti hladký, ale na druhou stranu elegantní. Opravdovou dominantou jsou ale 17“ litá kola Annapurna, která ve stříbrno-černém provedení vypadají více než dobře. Fakt, že Yeti se terénu nebojí, potvrzuje i obrovská mezera v podběhách, do které by bylo možné strčit i hlavu.

DSC_0006

Víko zavazadelníku je opravdu veliké, a tak například dámy mohou mít při zvedání jednou rukou problémy, po namáhavém otevření vás ale odmění velkolepý přístup do kufru. Na víku jsou k nalezení standardní trojúhelníčkové prolisy u poznávací značky a velmi dobře vypadají i LED světlomety.

DSC_0071

 

Celkově bych facelift zhodnotil velmi kladně. Nový Yeti vypadá více dospěle a jistěji, nové světlomety mu sluší a navíc s městskou verzí zbudíte mnohem více zájmu.

Interiér – ozdobená jednoduchost

Největší výhodou a změnou oproti jiným modelům Škoda je vyšší posez. U většiny Škodovek jsme zvyklí sedat hodně dolů, u Yetiho je to naopak, což oceníte především při nastupování a vystupování, ale i například při jízdě v terénu, kde máte lepší rozhled.

DSC_0106

Tomu je přizpůsobena i palubní deska, která je vyšší a mnohem přehlednější. V zorném poli za volantem jsou k nalezení standardní běžné škodovácké budíky, které vypadají vždy velmi pěkně, samotný volant nabízí přiměřenou velikost věnce, který navíc padne krásně do rukou.

DSC_0139

Na středovém panelu je k nalezení 6,5“ dotyková obrazovka se systémem Columbus, ovladače dvou-zónové automatické klimatizace a v neposlední řadě důležitá tlačítka základních ovládacích prvků.

DSC_0114

Předností Yetiho je velké množství odkládacích prostor, takže s uložením peněženky, telefonu či nápoje nebudete mít sebemenší problém. Palubní deska nového Yetiho nepůsobí až tak luxusně, jako například u Octavie či Superbu, tady se především dbá na praktičnost a pohodlí, což Yeti splňuje na jedničku.

Systém Columbus – Yeti přepisuje dějiny

Dotyková obrazovka s úhlopříčkou 6,5“ a rozlišením 800 x 490 px je na chlup totožná s tou, kterou jsme otestovali již ve Škodě Octavii. Totožný je i systém Columbus, který stejně jako u Octavii pracuje bezchybně, nabízí přívětivé uživatelské prostředí a navíc je nadprůměrně svižný.

Kompletní recenze systému Columbus u Škody Octavie Combi

 

DSC_0040

Yeti se ale vyzbrojil několika novinkami, které je nutné si představit podrobněji. Asi tou nejdůležitější je nová parkovací kamera, která u předchozích modelů Škody doposud k dispozici nebyla. Kamerka Optical Parking Assistant se ukrývá hned vedle madla pro odemknutí a otevření víka zavazadelníku, díky čemuž si ji na první pohled nemusíte ani všimnout.

DSC_0029

Pokud zařadíte zpátečku, automaticky se displej přepne do režimu parkovací kamery a vy tak vidíte přímo, co se děje za vašim vozem. Navíc máte k dispozici několik čarových naváděčů, které ukazují směr vozu podle polohy volantu či zvuková upozornění na překážky. A pokud se nechcete s parkováním obtěžovat, k dispozici máte i parkovací automatický asistent.

DSC_0037

Dalším, především v terénu velmi užitečným prvkem, je asistent jízdy z kopce. Jednoduše jej stačí aktivovat pomocí tlačítka na palubní desce a Yeti pak dokáže sjet kopec zcela sám. Krom toho máte k dispozici několik jízdních asistentů, jako například hlídání jízdních pruhů či mrtvého úhlu.

Závěr

Škodovka s faceliftem Yetiho přišla za pět minut dvanáct, nakonec se ale čekání vyplatilo a výsledek je více než dobrý. Nový Yeti vypadá více suvereně a dynamičtěji než předchozí generace, navíc máte k dispozici dvě verze, přičemž městkou si můžete vyladit ke svému gustu dvoubarevnou karosérií, 17“ litými koly či otevírací střechou.

DSC_0217

 

Palubní systém Columbus neprošel žádnou proměnou, což nám ani příliš nevadí, jelikož se stále jedná o jeden z nejlepších multimediálních systémů na trhu. Škodovka mu však přidala do vínku parkovací kamerku, čímž dotahuje například i na konkurenci z Francie, která ji již nějaký ten pátek u svých modelů nabízí.

Další fotografie naleznete v naši Galerii

 

Tagy Automobily Palubní systém Recenze Škoda