fotka redaktora RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: RENAULT TALISMAN SE SYSTÉMEM R-LINK 2

Michael Krahulec1.4.2016 - 0:01 RecenzeStarší článekTesty automobilů

Do redakčního testu nám již na začátku roku zavítal Renault Espace s multimediálním systémem R-Link 2, který se chlubí 8,7″ svislým displejem. Renault ale nezapomíná i na nižší výbavy, do kterých je nabízen klasický a sice menší dotykový panel, který však nabízí rovněž ekvivalent nejnovějšího multimediálního systému. Zda je R-Link 2 na menší obrazovce stejně dobrý jsme vyzkoušeli na novém Renaultu Talisman.

life2.png.ximg.l_full_m.smart

Design a motorizace – velké francouzské překvapení

V portfoliu Renaultu bychom hezkých modelů našli jen pomálu, to se však počínaje minulým rokem drasticky mění. Po Renaultu Espace (recenze) přichází na řadu i nový Talisman, ze kterého bude mít vrásky nejeden německý konkurent. Renaultu se totiž podařilo předělat Lagunu, ze které Talisman vychází, na kus nádherného auta, které svým designem strčí do kapsy právě nejednoho konzervativního německého souseda. Samozřejmě záleží i na vkusu, pro někoho může být design stále až moc odvážný, nám se ale v redakci opravdu velmi zamlouvá a osobně před francouzskými designéry smekám.

DSC_0072Více fotografií naleznete v naší Galerii

Dominantou přední části jsou denní LED světlomety do tvaru písmene C, které se táhnou od hlavního světlometu až k mlhovkám, jež jsou téměř vespod předního nárazníku. A na tento designový prvek je nutné si zvykat, jelikož se bude v budoucnu jednat o typické poznávací znamení vozů Renault, což ostatně dokazuje i nový Megane. Velmi zajímavá je i zadní část, kde se nachází nádherné LED světlomety, jejichž horní linka je protáhlá až ke středovému logu, čímž se Renault snažil nebudit dojem, že je vůz širší, než ve skutečnosti. Jedná se ale o nádhernou designovou vychytávku, která se bude rovněž vyskytovat u nových modelů.

DSC_0098

Pokud všechno zmíněné dáte dohromady, máte před sebou nádherné auto, po kterém začínají pokukovat i úspěšní manažeři, kteří si v minulosti pořizovali Passaty, Superby či Audi. Renault Talisman se jednoduše povedl. Nabízí velmi zajímavý design, na druhou stranu mu ale nechybí elegance a důstojnost, díky čemuž ho osobně považuji za jedno nejhezčích cenově dostupných aut současnosti.

DSC_0063

Vzhled modelu je zbrusu nový, ale pod kapotou se žádná velká modernizace neodehrála. Renault do svého TOP modelu nabízí zážehové agregáty TCe s výkonem 110 nebo 147 KW, k dispozici jsou i dieselová DCi, přičemž nejvýkonnější verze nabízí 118 KW. My jsme si do testu vybrali zlatý střed, tedy benzínový TCe se 110 KW v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC.

DSC_0053

A jako tradičně u Renaultu je agregát bez výhrad. U takovéhoto auta se očekává především kultivovanost, nízká hlučnost a nějaký ten výkon, což 150 koňové TCe splňuje na jedničku, navíc s poměrně slušnou spotřebou. Opět ale mám výhrady k automatické převodovce, která díky dvěma spojkám řadí při jízdě velmi přesně a svižně, při rozjíždění a uvádění vozu do klidu má ale tendenci s autem pocukávat, což je značně nepříjemné a DSG od koncernu tak strčí v tomto ohledu Renault do kapsy.

Interiér – lepší si připlatit

Stejně jako design karoserie vozu prošel modernizací i interiér, který čerpal inspiraci z modelu Espace. Ve své podstatě se jedná o přetransformovaný interiér MPV do sedanu, což ale ve výsledku není vůbec špatné. Největším problémem Renaultu Talisman je dojem jakési lacinosti. Renault totiž použil vcelku nevzhledné plasty, které pokrývají značnou část palubní desky, především pak na středovém panelu pod dotykovou obrazovkou. V tomto případě se tedy vyplatí investovat do většího 8,7palcového displeje, který nevzhlednou část eliminuje.

DSC_0164

Jinak se ale Renault snažil a tak v interiéru, dokonce i na palubní desce, můžete nalézt kůži, imitaci dřeva či elegantní obšití. Nechybí již typická LED linka, která je v Talismanu použita pouze na palubní desce. V závislosti na nastavení jízdního režimu nebo zcela dle nálady můžete měnit její barevné podání i intenzitu.

Příjemná jsou i kožená sedadla, která jsou elektricky stavitelná a nabízí masážní funkce. I přesto, že máme čest s limuzínou, je posez za volantem o něco vyšší, než by se dalo očekávat. To ale vůbec nevadí, díky tomu je snazší nastupování a řidič má při jízdě lepší přehled. Pohodlí mají i cestující na zadních sedadlech, avšak vyšší osoby budou mít problém s nedostatkem místa nad hlavou. A co se zavazadelníku týče, objem přes 500 litrů mluví za vše.

DSC_0184

Interiér Renaultu Talisman tedy není ve shrnutí vůbec špatný, i přesto se ale nemůže rovnat například s konkurencí od Volkswagenu či Fordu, především co se materiálů a kvality zpracování týče. Pokud si ale připlatíte za větší dotykovou obrazovku nebo rovnou zvolíte nejvyšší výbavu Initiale Paris, ke zmíněným konkurentům se alespoň značně přiblížíte.

Multimediální systém R-Link 2 (7″ horizontální obrazovka)

Jak již bylo zmíněno v úvodu recenze, námi testovaný Talisman byl vybaven multimediálním systémem R-Link 2. Na rozdíl od testovaného modelu Espace ale nabízí menší 7″ dotykovou obrazovku, tedy klasiku na trhu. Jedná se ale o totožný systém R-Link 2, který se nikterak neliší od svého větší ekvivalentu. Základ tvoří jasné barvy, které se odvíjejí i podle zvoleného podsvícení interiéru, ale především dlaždice. Pokud používáte aktivně telefon s Windows Phone, budete se cítit jako doma.

DSC_0223

Systém neztratil na svižnosti a přesnosti, takže nezbývá než chválit. Jednoduše by se dalo „říci“, že se jedná opravdu pouze o menší verzi, která i přesto má co nabídnout. Více o funkcích systému R-Link 2 naleznete v naší recenzi Renaultu Espace zde.

Jízdní asistenty – od A po Z

I přesto, že jsme si do testu nevzali Renault Talisman v nejvyšší výbavě Initiale Paris, v oblasti jízdních a bezpečnostních asistentů má námi testovaný kousek co nabídnout. Nechybí asistenty pro mrtvý úhel, hlídaní jízdního pruhu, tempomat či snímač okolí před vozidlem díky funkci Visio s možností akutního brzdění a automatickými dálkovými světlomety.

DSC_0232

Pro ulehčení řízení je k dispozici asistent do kopce, zadní kamera či parkovací senzory. Renault jednoduše i nižší výbavu vybavil tím nejlepším, co má. A není toho zrovna málo, což by mohl nejeden německý konkurent tiše závidět.

Závěr

Renault Talisman mě osobně velmi překvapil. Jedná se o elegantně vypadají vůz, který již konečně může vystoupit z davu francouzských designových extravagancí a zaujmout i seriózně vyhlížející zákazníky, kteří například budou Talismana využívat jako manažerský vůz nebo jej dokonce zařadí ve velkých počtech do firemních flotil. Nutno uznat, že služebák by to byl pěkný :)

DSC_0102

V oblasti multimediálního vybavení jsem měl rovněž obavy z menšího displeje se systémem R-Link. Opět mne čekalo velké překvapení. Musíte se sice spokojit s tím, že nemáte velkou frajerskou obrazovku, která se snaží napodobit tu z Tesly Model S, ale určitě si buďte jisti, že vás R-Link 2 na malém displeji nezklame, ba naopak, mile překvapí.

Více fotografií naleznete v naší Galerii

 

 

Tagy Automobily Palubní systém R-Link Recenze Renault Technologie