fotka redaktora RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: RENAULT MÉGANE GRANDTOUR SE SYSTÉMEM R-LINK

Michael Krahulec2.12.2014 - 12:20 RecenzeStarší článekTesty automobilů

Nejnovější generace Renaultu Mégane se dočkala mírného faceliftu, přesto je si stále podobný a málokdo by ho rozeznal od předchůdce. Modernizace se nedočkal ani systém R-Link, který je však stále na nejvyšších žebříčcích hodnocení.

renault-megane-estate-limited-02

 

Design a motor – nezměněný samet

Renault pro nové a faceliftované modely nasadil téměř identický design, jehož hlavním prvkem je masivní přední část s velkým logem značky ve tvaru diamantu. Design vozu jako celek působí elegantně, na druhou stranu živě až dynamicky. Může za to především vyladěné zkosení od čelního skla k zádi.

DSC_0022Další fotografie naleznete v naši Galerii

Dominantou přední části jsou velké halogenové světlomety, které mají mírně načernalé sklo, což vypadá s černými doplňky a denním LED svícením velmi pěkně. Při pohledu z boku se ujistíte, že máte čest s opravdu velkým kombíkem, který se může pochlubit obrovským zavazadelníkem.

DSC_0003

Renault Mégane z boční části nenabízí žádné prolisy karoserie, které si oblíbila konkurence. Výrobce vsází na jednoduchost a tak jediným prvkem jsou masivní prahy v laku karoserie, které se mě osobně zrovna příliš nelíbí, jelikož budí dojem starších či levnějších vozů.

DSC_0016

Asi nejvíce se ale Mégane povedl zezadu. Víko zavazadelníku nabízí pěkný tvar s prolisy, které kopírují linie originálních světlometů, které jsou jako ty přední mírně zatmavené.

Největší předností nového Méganu je ale motor. Námi testovaný model disponoval naftovou motorizací 1,6 dCi, kterou Renault odladil zcela špičkově. V redakci jsme měli s tímto motorem čest již u Nissanu X-Trail, dokonce jsme měli možnost vyzkoušet několikrát slabší variantu 1,5 dCi, ale u Renaltu musím tvrdit, že se jim šestnáctistovka povedla nejvíce.


DSC_0052

Největším problémem u Nissanu je kultivovanost a zvuk, v Renaultu je to naopak největší přednost. Po prvotním nastartování pomalu ani nevíte, že máte pod kapotou diesel. Zvuk je příjemně jemný až sametový, na druhou stranu, když sešlápnete plynový pedál až na podlahu, začne působit síla 96 KW a zvuk se přemění na letmo sportovní.

DSC_0010

Motor je tedy kultivovaný a výkonný, ale ani se spotřebou na tom není vůbec špatně. Po necelém tisíci najetých kilometrů, kde jsme vůz zrovna nešetřili, jsme dosáhli průměrné spotřeby 6,3 litru.

Interiér – sportovní geny

Po usednutí za volant vás nejvíce překvapí nezvyklé posezení. Sedačky jsou pár centimetrů nad podlahou, přesto se nenastupuje vůbec špatné, nejvíce zajímavé je však umístění, respektive zkosení budíků. Palubní deska je masivní a z velké části zhotovena z příjemných měkčených plastů, proto nikde nic nevrže a neskřípe. Moc se mi líbí středový tunel, který důsledně odděluje místo řidiče a spolujezdce, což navazuje dojem sportovního vozu.

DSC_0042

Renault u téměř všech svých modelů vsází na černé lesklé plasty, které na oko vypadají velmi dobře, v otázce praktičnosti se však jedná o „opatlanou“ katastrofu. Renault si ale takřka výtečně poradil s umístěným 7“ displeje palubního počítače, které je téměř v zorném poli řidiče.

DSC_0031

Na středovém panelu jsou k nalezené ovládací prvky klimatizace s digitálním displejem či rádia. Naopak na středovém panelu se nachází tlačítka s joystickem pro ovládání zmíněné obrazovky, která je sice dotyková, ale díky svému umístění je ovládání dotykem nepohodlné.

Interiér Méganu Grandtour se opravdu povedl. Příjemné tvary a materiály, zajímavý, ale zároveň pohodlný posez za volantem a sportovní geny, to jsou předpoklady pro vysoké hodnocení.

Systém R-Link – dvě možnosti ovladání

Jak již bylo zmíněno, k dispozici jsou hned dvě možnosti, jak dotykovou obrazovku ovládat. Asi tou nejjednodušší variantou je pomocí dotykové plochy, což není na druhou stranu příliš praktické, jelikož se displej nachází poměrně daleko od předních sedadel a i se svými 196 centimetry jsem se k němu musel natahovat, což je například za jízdy nepohodlné až nebezpečné.

DSC_0095

Renault se ale zamyslel a vymyslel zajímavé řešení, které můžeme vidět ve vybraných modelech Audi či BMW. Na středové konzoli se nachází několik hardwarových tlačítek s joystickem, díky kterým se dá celý systém příjemně ovládat. Samozřejmě si budete chvíli zvykat a vše vám bude připadat nepraktické, po pár minutých ale logiku ovládání pochopíte a systém už jinak ovládat nebudete, za co si Renault odnáší velký palec nahoru.

DSC_0098

V otázce funkcí a prostředí je systém R-Link totožný se systémem z Renaultu Captur, který jsme pro vás otestovali již v létě. Pokud jste však recenzi nečetli a zajímají vás všechny funkce, které dle nás nejlepší systém, který jsme měli doposud možnost otestovat, nabízí, odkáži vás právě na tuto recenzi. ODKAZ

Závěr

I přesto, že Renault Mégane Grandtour neprošel výrazným faceliftem a stále si je tak podobný se svými předchůdci, může si hrdě říkat pohodlné, spolehlivé a zábavné auto. Karosářské provedení kombi se může pochlubit špičkovou prostorností, kterou Renault doplňuje o zajímavé provedení interiéru a palubní desky. V otázce vnějšího designu nechám hodnocení na vás, mě se ale Mégane docela líbí, a to i přesto, že mě design vozů Renault nikdy příliš nepřitahoval.

DSC_0084

Jak u Capturu, tak i u Méganu nalezneme systém R-Link, který je v Méganu navíc doplněn o přídavné ovládání pomocí tlačítek a joysticku na středovém panelu, což je společně se špičkovým umístěním 7“ dotykové obrazovky to, za co si ode mne odnáší Renault nejvíce plusových bodů. Zcela na závěr bych chtěl zmínit funkci Visio System, která pomocí kamery umístěný pod zpětným vnitřním zrcátkem monitoruje okolí vozy a hlídá tak vybočení z jízdních pruhů, v noci dokáže regulovat světlomety a automaticky přepínat potkávací a dálkové světlomety.

Další fotografie naleznete v naši Galerii

Tagy Automobily Palubní systém Recenze Renault