fotka redaktora RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: RENAULT CAPTUR HELLY HANSEN SE SYSTÉMEM R-LINK

Michael Krahulec11.5.2015 - 15:05 RecenzeStarší článekTesty automobilů

Do redakčního testu nám již po druhé zavítal Renault Captur, tedy stylový městský crossover. Námi testovaný model je ale ještě o něco stylovější, než standardní verze. Máme totiž čest s limitovanou edicí Helly Hansen.

ranault-captur-focus-hh-01

Design a motor – nepřehlédnutelný

Hned na úvod je dobré připomenout, co označení Helly Hansen vůbec obnáší. Jedná se o norského výrobce outdoorového oblečení, které se pyšní špičkovou kvalitou a oblíbeností u světových sportovců. A právě spolupráce Renaultu s takovouto značkou má Capturu přidat charisma, jako vozu, který se nebojí terénu.

DSC_0004Další fotografie naleznete v naši Galerii

Největší předností edice HH je skvělá červená barva karoserie Flamme. Tu můžete doplnit o černou nebo bílou střechu, obě kombinace ale vypadají exkluzivně. Krom toho dostanete speciální 17palcová litá kola, zpětná zrcátka v dekoru chromu a všude přítomné logo HH. Ve výsledku vypadá Captur Helly Hansen opravdu prémiově a jen málokdo vás přehlédne.

DSC_0015

Vylepšený Captur není žádný sporťák, proto má k dispozici standardní vznětové a zážehové motory, jako běžné Captury. My jsme si do testu vybrali dieslové dCi s výkonem 90 KW a šestistupňovou automatickou převodovkou EDC, tedy stejnou konfiguraci, jako u předešlého testu z léta 2014.

Interiér – červená kde se podíváš

V prvním testovaném Capturu jsme interiéru vyčítali zbytečný nadbytek plastů, ne jinak tomu je i u edice Helly Hansen. Zcela nejhorší je dolní plastová část věnce volantu – nejen že se vám díky plastu potí ruce a volant klouže, lícování je na velmi špatné úrovni a neposedný plast řeže do rukou.

DSC_0040

Na druhou stranu je ale interiér praktický, a to především díky velkému množství úložných prostor a šuplíku, který slouží jako schránka před spolujezdcem. To vše navíc podtrhuje červené lemování kolem středové konzole a výdechů klimatizace.

DSC_0030

Velkou pochvalu si ale zaslouží sedačky, které běžný Captur nenabízí. Sedák i opěradlo je poměrně měkké a pohodlné, zároveň ale v ostré zatáčce necestustujete ze strany na stranu, díky poměrně chvalitebnému bočnímu vedení. Jen škoda, že chybí loketní opěrka.

Palubní systém – žádné inovace

Před samotným testem jsem doufal, že limitovaná edice přinese nové funkce palubnímu systému R-Link, který si z našich předchozích testů odnesl poměrně vysoké hodnocení. Ne jinak tomu je i u edice Helly Hansen, nové funkce či grafiku ale nehledejte, což je poměrně škoda. Pokud vás systém R-Link zajímavá více, doporučujeme recenzi na standardní Renault Captur.

DSC_0064

K dispozici je pouze nový volič předstastavených režimů povrchu se systémem Extented Grip. K mání je režim písek, silnice a expert. Jednotlivé režimy dokáží mírně upravit mapy převodovky a změnit nastavení podvozku. Je ale důležité podotknout, že Captur se nabízí pouze s poháněnou přední nápravou, takže volič povrchů vozovky je spíše na efekt.

Závěr

Limitovaná edice Helly Hansen pro Renault Captur přináší mnoho stylových novinek. Asi tou největší je zajímavý lak se špičkovými doplňky a pohodlné sedačky.

DSC_0054

V segmentu motorizací a chytré výbavy v podobě systému R-Link novinky nehledejte. Tady se připlácí pouze za styl!

Další fotografie naleznete v naši Galerii

Tagy Automobily Palubní systém Recenze Renault