fotka redaktora RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: PALUBNÍ SYSTÉM RENAULT TWINGO A TRAFIC

Michael Krahulec13.2.2015 - 12:40 RecenzeStarší článekTesty automobilů

V redakci jsme již otestovali několik vozů se špičkovými palubními systémy s dotykovými obrazovkami. Takováto technologická výbava je ale k mání pouze u vyšších výbav. Pojďme se tedy společně podívat, jestli si milovník technologií a smartphonů užije trochu zábavy i u základních vozů. Do testu jsme si vybrali novinku Renault Twingo a užitkovou dodávku Renault Trafic.

Bez názvu

Design a motor – rozdílné, ale hezké

Renault Twingo a Trafic jsou zcela rozdílnými vozy. Nové Twingo se řadí mezi mini vozy, k čemuž přispívá i fakt, že vychází z modelu Smart, kdežto Trafic je užitková dodávka, která však není až tak velká, jako například Renault Master.

DSC_0044Další fotografie naleznete v naši Galerii

Ikdyž jsou oba modely zcela rozdílné, design je u obou povedený. Twingo je zaměřené spíše na ženy, proto nabízí jemné linky a zajímavé tvary, které lze navíc vylepšit o lákavé barevné kombinace laku. A vůbec se nestydím za to, že se mi nové Twingo líbí.

DSC_0031

Další fotografie naleznete v naši Galerii

U Traficu vsadili spíše na dsnější vzhled, který se k dodávce náramně hodí. Přední části dominuje masivní mřížka chladiče s obrovským logem a velké světlomety. Takováto povedená kombinace vám zaručí, že se nejeden řidič za vámi závistí otočí.

DSC_0006

 

Vcelku zajímavé jsou i motorizace. U Twinga se dalo předpokládat, že vsadí na tříválec s výkonem kolem 50 KW. A ano, Twingo opravdu nabízí motor 1.0 SCe se 70 koňmi a manuální pětistupňovou převodovkou. Zvlášností však je, že je motor umísteň vzadu pod zavazadelníkem nad zadní poháněnou nápravou. Díky tomu nabízí možnost obrovského rejdu a přitom velikost zavazadelníku nijak neutrpěla.

DSC_0020

 

I Trafic nabízí zajímavost. V Renaultu se totiž rozhodli jej osaditdieselovým agregátem s obsahem pouhých 1,6 litru, který běžne nejdeme u osobních aut Renaultu či Nissanu. Slušných 88 KW ale zajišťuje dostatečnou akceleraci, takže je Trafic svižnější než Twingo.

Interiér – vzhled vs. praktičnost

Twingo se chce prostě líbit, a to i v interiéru. Kombinací lesklých barevných plastů, zajímavých tvarů a vychtávek se mu to daří. Pro dva cestující je kabina více než dostačující, což zajišťuje i vyšší posez. Twingo nabízí sedačky s pevnou opěrkou hlavy, které nejen dobře vypadají, ale jsou i pohodlné. Velkou pochvalu si odnáší volant, za který by se nemusel stydět ani Mégane RS.

DSC_0070

 

Moc se mi však nelíbí schránka před spolujezdcem, která je ve skutečnosti taškou, kterou můžete vytáhnout a bez problému nosit. Příliš praktický není ani vyjímatelný box ve středovém tunelu, o který se opírá noha a boxík má tak tendenci vypadnout.

DSC_0063

 

Interiér Traficu je naopak určený hlavně pro práci. Palubní deska nenabízí žádné designové vychytávky, líbí se mi šak kaplička přístrojů z osobních Renaultů. Schránek pro papíry a další věci je mraky, což je hlavní účel užitkového vozu. Bez větších problémů převezete i dva spolucestující.

Uživatelské prostředí – digitální doba

Jak jsem zmínil již v úvodu, dnes jsme se rozhodli vyzkoušet standardní palubní systémy s digitálními displeji, rádiem a Bluetooth.

DSC_0085

Začněme tedy opět u Twinga. Tento model je vybaven digitálním displejem s oranžovým podsvícením, který je doplněn o několik hardwarových tlačítek pro rychlé funkce. K dispozici máte rádio, základní nastavení systému či Bluetooth. K dispozici jsou i dva otočné ovladače pro nastavení hlasitosti a ledění stanic. Tyto funkce lze ovládat i tlačítky pod volantem.

DSC_0089

Trafic je na tom hodně podobně. Rovněž nabízí pouze digitální displej s bílým podsvícením a základní pevná tlačítka pro rychlé volby. Navíc ale disponuje CD přehrávačem a ovladači rádia pro šest přednastavených stanic. Oba pak disponují zdířkou pro USB a Jack konektor.

Propojení s telefonem – hovory i hudba

Oba vozy nabídnou svým řidičům Bluetooth připojení pro chytrý telefon a handsfree. Díky bezdrátové technologii můžete telefonovat nebo poslouchat hudbu přímo z telefonu. Pokud však dáváte přednost pevnému připojení, můžete palubní počítač s telefonem propojit přes USB nebo Jack kabel.

DSC_0097

Renault Twingo navíc nabízí aplikaci R&Go pro chytré telefony, přes kterou můžete ovládat multimédia, navíc je vybavena navigací a snadným grafickým režimem pro snažší ovládání pří jízdě.

Multimédia – základ na cesty

Během jízdy si příliš zábavy neužijete, pokud tedy nevyužijete svůj chytrý telefon. V Twingu i Traficu si můžete pustit rádio, skladby z telefonu, v Traficu navíc z CD. Nic víc nečekejte.

DSC_0091

Oba modely ale nabízí poměrně slušný zvukový výstup, takže si hudbu celkem užijete.

Navigace – nutnost připlatit si

Jak jsem již několikrát zmínil, v nižších výbavách navigační systém nehledejte. Oba modely disponují integrovanými stojánky pro telefon, takže jednoduše Renault počítá s použitím vlastní mobilní navigace.

DSC_0075

Připomínám, že Renault Twingo si můžete pořídit s opravdu povedeným systémem R-Link, kdežto Trafic nabízí systém Media Nav z Dacií, který ale rovněž není vůbec špatný, o čemž se můžete přesvědčit v našich předchozích recenzích.

Jízdní asistenty – základní bezpečí

Renault dbá na pohodlí, ale především bezpečnost cestujíích, proto u obou modelů nalezneme ABS, ESP, ale třeba i hlídač jízdních pruhů ESC či kontrolu tlaku v pneumatikách.

DSC_0029

V otázce bezpečnosti jsou na tom tedy oba modely stejně.

Závěr

Nové generace Renaultu Twingo a Trafic se více než povedly. Každý je jiný, každý je určený pro něco jiného, ale oběma není v zásadě co vytknout.

DSC_0037

Díky těmto testům jsme si ukázali, že nemusíte mít velkou dotykovou obrazovku s ohromujícím množstvím funkcí.

DSC_0046

Pokud hledáte vůz za poměrně slušné peníze a bojíte se, že základní výbava nenabídne nic extra, obavy jsou zbytečné.

Další fotografie naleznete v naši Galerii: Twingo / Trafic

Tagy Automobily Palubní systém Recenze Renault