fotka redaktora RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: PEUGEOT 308 SE SYSTÉMEM PEUGEOT CONNECT

Michael Krahulec29.8.2014 - 10:20 RecenzeStarší článekTesty automobilů

Palubní systém automobilky Peugeot se mezi automobilovými kritici a novináři těší velké oblibě. A to hlavně díky tomu, že všechny ovládací prvky z palubní desky převzala právě dotyková obrazovka. My jsme tento systém vyzkoušeli již u modelu 2008. Nový Peugeot 308 přináší o něco vylepšený a chytřejší totožný systém Peugeot Connect. Jakých novinek a vylepšení se tedy dočkal?

Design a motor – jiný Francouz s tříválcem

Peugeot, který se v minulosti pyšnil především křiklavým designem, u nových modelů vsadil spíše na kontroverzní vzhled svých nových modelů, podobný hlavně německým výrobcům. Přesto se nejedná o nudný vzhled jako například u Volkswagenu, který může zaujmout leda staršího fousatého pána s pivem v ruce koukajícího na zápas Bayernu Mnichov. Peugeot dokázal skloubit důstojný vzhled s elegantností – výsledkem je titul Auto roku 2014.

_DSC1372
Další fotografie naleznete v naší Galerii

Přední části dominuje chromovaná maska chladiče, kterou doplňuje dvojice Bi-LED světlometů s denním svícením. Nezvykle dole jsou potom umístěny blinkry, které drží linii s mlhovými světlomety. Celý komplex je lemován opět chromovými doplňky.

_DSC1377

Pokud se na novou „třistaosmičku“ podíváte z boku, zjistíte, že vůz disponuje velmi povedeným prolisem karoserie, který se táhne od předních dveří až k zadnímu světlometu. Velkým designovým prvkem je opět chrom, tentokráte v lištičkách kolem oken.

_DSC1394

Mě osobně se ale nejvíce líbí 308 ze zedního pohledu. Malé víko zavazadelníku, naproti tomu velký masivní nárazník, s třešničkou na dortu v podobě LED světlometů v nezvyklém tvaru, které se táhnou až na boky vozu.

Dle názoru redakce se jedná o nejhezčí vůz, který jsme v testu měli. Velký podíl na tom má také hnědá perleťová metalíza, která elegantnosti udělí zcela nový rozměr.

_DSC1355

V námi testovaném modelu se nacházel nový tříválcový motor PureTech s výkonem 82 koní. Než jsem vůz převzal, žil jsem s domněnkou, že se mi do rukou dostane, díky pouze třem válcům a nízkému výkonu, velmi líný kousek. Po sešlápnutí plynového pedálu ale vyslovíte pouze větu; ono to jede jako ďas!

Pod limit 2 000 otáček je vůz poměrně líný, jakmile ho dostanete do vyšších čísel na otáčkoměru, vystřelí a jednoduše jede. Asi největším neduhem je charakteristický zvuk tříválcových motorů, který nepříjemně proniká až do kabiny.

_DSC1361

Navzdory tomu dokáže tento hlučný prcek jezdit za velmi pěkné hodnoty. Průměrná spotřeba po 800 kilometrech se zastavila na hodnotě 4,8 litrů, což je na vůz s benzínovým agregátem více než slušné.

Závěrem? Malému autu malý motor jednoduše stačí. Zvykněte si na vyšší hlučnost, motor vás za to odmění nízkou spotřebou a svižně dynamickou jízdou, kterou si v nové 308 určitě užijete.

Interiér – minimalistický luxus

Námi testovaný vůz v nejvyšší výbavě Exkluziv byl vybaven krásným, ale nepraktickým bílým interiérem, proto nemůžeme hodnotit standardní černé provedení, která na silnicích budou k vidění mnohem častěji.

Náš bílý, který vypadá opravdu dobře a luxusně, je pravděpodobně tím nejpovedenějším, ve kterém jsem měl možnost usednout. Celkově interiér nové 308 je naprostou labužnickou parádou vyladěnou do nejmenších detailů.

_DSC1427

Po usednutí do velmi pohodlné sedačky vás nejvíce zaujme malý krásný volant, který se opravdu drží dobře v rukách, s výše umístěnými budíky. Je to proto, aby se ve městě lépe manévrovalo a budíky byly lépe čitelné.

Ty jsou nejen krásně čitelné, ale i perfektně designově zpracované. Opět za to může chromované lemování, které je doplněno vhodně zvoleným podsvícením. Malým detailem je směr pohybu otáčkoměru, který se na rozdíl od rychloměru pohybuje nezvykle opačným směrem. Nejdříve vám to bude připadat divné, po pár desítkách kilometrů se na to dá zvyknout a přijde to zcela normální.

_DSC1445

Největší dominantou interiéru je podlouhlý středový panel, který se táhne až k samotné dotykové obrazovce.  Ten není doplněn chromem, nýbrž broušeným kovem, který celému kompletu dodává zcela jiné kouzlo. Krásně provedena je i řadící páka manuální šestistupňové převodovky.

_DSC1463

V rozmezí dotykové obrazovky a řádící páky již žádná tlačítka nehledejte. Ano, k viděnou je pět tlačítek, ty však slouží pro ty nejdůležitější funkce, které musí mít řidič co nejblíže po ruce.

Takže jak hodnotím interiér nové „třistaosmičky“? Naprostá paráda! Exkluzivita, pohodlí, luxus. Jsem zvědavý, jaký vůz jej dokáže překonat.

Uživatelské prostředí –  nová výhoda 

Jak již bylo zmíněno v úvodu; s palubním systémem Peugeot Connect jsme již v redakci měli tu čest u novinky Peugeot 2008. A ještě novější 308 bohužel moc nových inovací a změn nepřináší.

Co se týče designu; opět máte na výběr ze dvou uživatelských prostředí, která celkově změní vzhled i uspořádání palubního počítače. A na rovinu je potřeba uvést, že inženýři Peugeotu vyrábí a navrhují krásná auto, ale dokáží i vymyslet působivý vzhled počítače.

_DSC1578

O něco hůře je na tom praktičnost. Celý systém se oproti modelu 2008 nikterak nezrychlil, proto se stále jedná o jeden z nejvíce pomalých systémů na trhu. Samozřejmě se nejedná o závratný problém, přesto je tu ale fakt, že francouzský kolega Renault, který má mnohem nižší prodeje nových modelů než Peugeot, nabízí špičkový systém R-Link, se kterým se Peugeot Connect nemůže ani zdaleka srovnávat.

_DSC1528

A v neposlední řadě jsou tu zvolené materiály. Peugeot podobně jako Citroen zvolil pro nové modely místo tvrdého ochranného skla displeje spíše měkký plast, který je nejen nepříjemný na dotyk, ale také náročný pro vaše nervy. Jeden klik s sebou přináší velké úsilí, které je nutné většinou povícero krát opakovat. Nejhorší je však zoomování map pomocí gesta dvou prstů, podobně jako u chytrých telefonů. Jedním slovem katastrofa.

_DSC1500

Navzdory tomu se ale Peugeot Connect polepšil. Pokud jste četli naši recenzi modelu 2008, jistě si vzpomenete, že velkou výtkou byla absence českého jazyka. Konečně jsme se dočkali a nové modely s námi komunikují česky.

_DSC1567

Pokud vás zajímavá podrobně systém Peugeot Connect, a bychom se neopakovali, doporučujeme přečíst naši recenzi Peugeotu 2008.  (odkaz)

Závěr

Nový designový směr, který automobilka Peugeot zvolila pro své nové modely, a který budeme moci na silnicích vídat i v následujících letech (viz. nová faceliftovaná generace Peugeotu 508), se velmi povedl, a u potencionálních zákazníků budí jistý zájem.

_DSC1559

Konkrétně model 308 s tříválcovým agregátem je zajímavou variantou, která je vyladěna do nejmenších detailů.

_DSC1405

A co se týče samotného systému? U modelu 2008 jsme recenzi shrnuli, že je stále na čem pracovat. Nyní Peugeot opět o kousek pokročil, především díky rozšíření nabídky jazyků o náš rodný, přesto se budu opakovat „je stále na čem pracovat“.

Další fotografie naleznete v naší Galerii

Tagy Automobily Palubní systém Peugeot Recenze