fotka redaktora RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: OPEL ADAM ROCKS SE SYSTÉMEM INTELLI-LINK

Michael Krahulec26.3.2015 - 13:30 RecenzeStarší článekTesty automobilů

Opel Adam se na českém trhu již nějaký ten pátek prodává. Nedávno ale automobilka představila variantu Rocks, která je zaměřena především na muže a z Adama dělá konečně vyspělé auto. Polepšil si Adam i v oblasti chytrých technologií?

24_5864_normal-0

Design a motor – povedená chlouba

Opel Adam je malé městské autíčko určené především pro ženy, proto se většina mužů stydí si vůbec sednout za volant. Verze Rocks však přichází s masivním oplastováním, které vozu dodává charisma a vzhled “drsňáka”. Navíc se stále jedná o krásný designový kousek, který budí jistý zájem a obdiv.

DSC_0002

Krom černého oplastování, které ještě více zvýrazňuje velmi nízko uloženou příď, je pro verzi Rocks typická textilní střecha SwingTop. Ta se dá samozřejmě elektricky stáhnout, nikoliv do zavazadelníku, látka se pouze poskládá na sebe a zůstane na střeše v úrovni zadních sloupků.

DSC_0039Další fotografie naleznete v naši Galerii

Adam Rocks si můžete pořídit v několika barevných kombinacích, my jsme si do testu vzali, dle mého názoru, nejlepší možnou barevnou variaci s bílým lakem a černou střechou. Celkový design podtrhují krásná 18” litá kola Wild.

DSC_0007

 

Přesto, že je Adam malé autíčko do města, není vůbec líný. Může za to fakt, že Rocks dostal do vínku nový tříválcový agregát 1.0 Turbo, který nabídne úctyhodných 80 KW. Na první pohled je patrné, že se konstruktéři zaměřili hlavně na tichý a kultivovaný chod.

DSC_0008

Při intenzivnější akceleraci vám motor nabídne příjemný burácivý zvuk a poměrně svižné zrychlení. Pokud jezdíte ale spíše klidně, odmění vás Adam spotřebou pouhých 6,2 litru na 100 kilometrů. Řízení je více než přesné, šestistupňová manuální převodovka nabízí příměřené a přímé dráhy a tak není Adamovi určenému do terénu co vytknout – ikdyž?

Opel Adam Rocks vlastně není určený do terénu – jedná se pouze o designový prvek. Krom černých plastů a o něco větší světlé výšky žádné další outdoorové prvky Adam Rocks nenabízí.

Interiér – malý závoďák

Interiér Opelu Adam se značně liší od dalších modelů z portfolia této německé automobilky. Jak z vnějšku, tak zevnitř dbal Opel především na vzhled. Palubní deska nabízí originální tvary v kombinaci s černými a bílými plasty, které jsou z velké části měkčené.

DSC_0067

Sportovně laděné řidiče potěší pohodlné sportovní sedačky se slušným bočním vedením, příjemný volant či ocelové vrtané pedály. Asi největší parádou je ale kaplička přístrojů s opravdu povedenými budíky.

DSC_0062

 

Mezi komfortní prvky patří bez pochyb i 7” dotyková obrazovka, či automatická dvouzónová klimatizace. Cestující na zadních sedadlech mají značný komfort co se týče prostoru do šířky, navíc jsou sedadla opravdu pohodlná. Pro nohy a nad hlavou je to už ale o něco horší, proto je zadní lavice primárně určena hlavně pro děti.

Uživatelské prostředí – spolehnutí na jiné

Opel vybavil nový Adam Rocks 7” multimediální dotykovou obrazovkou se systémem IntelliLink. Ten je znýmý tím, že sám o sobě nepřináší příliš funkcí, ale spolehá především na chytré telefony, datové připojení a aplikace třetích stran.

DSC_0127

Bílá barva je moderní, a proto u ní sáhli i u Opelu. Elegantní bílou navíc zvýraznili i šedé doplňky, a tak uživatelské prostředí působí povedeným dojmem. Domovská obrazovka je rozdělena na dvě části, přičemž v první jsou k nalezení rychlé ikony pro zvuk, telefon, aplikace a nastavení systému. Pravá část zobrazuje aktuální čas a informace o konektivitě a stavu baterie spárovaného telefonu.

DSC_0091

Vše se ovládá dotykově, proto žádná hardwarová tlačítka, například pro regulaci hlasitosti, nehledejte. K dispozici jsou pouze kapacitní ikony, které slouží pro spuštění obrazovky, návrat do menu a právě pro ovládání hlasitosti zvuku, což je maličko smolné řešení. Otočný ovladač by se jednoduše hodil více.

Propojení s telefonem – nové možnosti

Jak již bylo zmíněno, systém IntelliLink spolehá na spárování s chytrým telefonem se systémem Android či iOS. Krom toho, že získáte možnost telefonovat přes hlasité handsfree, můžete využít mobilního připojení k internetu a stáhnout si další aplikace.

DSC_0095

Systém dokáže ze smartphonu získat pouze seznam kontaktů, výpis hovorů, hudbu či obrázky. Například funkci čtení SMS zpráv zde nehledejte, tedy pouze v případě, že používáte telefon s Androidem. Majitelé Apple iPhonů mají výhodu, jelikož mohou využít hlasovou asistenku Siri, která se dokáže spárovat s vozem a následně dokáže číst, či pomocí diktování hlasem i psát textové zprávy.

DSC_0096

Telefon můžete spárovat standardně bezdrátově přes Bluetooth, k dispozici je i možnost propojení přes USB kabel či AUX. Docela zamrzí absence funkce Mirror-Link, tedy zrcadlení obrazovky telefonu, kterou bych u toho systému docela očekával. Ale kdo ví, třeba se dočkáme příště.

Multimédia – slibný začátek

Krom standardního hudebního přehrávače, FM rádia nebo galerie obrázků je k dispozici několik zajímavých aplikací třetích stran. Mezi nejdůležitější patří mobilní navigace BringGo, dále je k mání internetové rádio TuneIn, které využívá data z chytrého telefonu nebo Stitcher, což je rovněž on-line rádio.

DSC_0097

Nejvíce si tedy u Adama Rocks užijete zvuku, který je díky sedmi reproduktorům poměrně kvalitní.

Navigace – značné omezení

Opel se jednoduše neobtěžoval osadit systém IntelliLink vlastním navigačním systémem a rozhodl se pro využití navigace z chytrých telefonů. Konkrétně se jedná o navigaci BringGo, která je rozšířena po celém světě. Není však zadarmo, na Google Play za ni musíte zaplatit bezmála třicet korun.

DSC_0101

BringGo funguje samostatně i v chytrém telefonu. Na rozdíl od slovenské navigace Sygic nenabídne moderní design a velmi často je její zpracování chaotické. Ani po spárování se systémem vozu na tom není design prostředí o moc lépe. Použité ikony a barvy mají poměrně zastaralý design, navíc jsou jednotlivé obrazovky přeplněné množstvím ikon a textu.

DSC_0100

Pokud se ale s navigací naučíte, oceníte její přesnost. BringGo vás totiž dokáže navést až ke konkrétnímu domu podle čísla popisného a navíc jsou všechny příkazy, jak grafické, tak hlasové, oznámeny s dostatečným předstihem. Svůj účel tedy navigace splňuje, více bychom ale ocenili mapové podklady přímo od Opelu.

Největší nevýhodou tohoto řešení je nutnost mít telefon stále u sebe, jinak jste jednoduše bez navigace. Bez spárovaného telefonu to prostě nejde, což je velká škoda.

Jízdní asistenty – stvořen pro město

Jelikož je Opel Adam Rocks určený především do města, nabízí mnoho asistentů, které cestu v metropolích zjednoduší. Asi nejvíce zajímavý je režim City, který zesílí intenzitu elektrického posilovače řízení a reakce volantem se tak stanou citlivější.

DSC_0076

Pro snadné parkování je tu potom funkce automatického parkování či sledování mrtvého úhlu ve zpětných zrcátkách. K mání je i nepříliš oblíbený systém Stop-Start.

Závěr

Opel Adam se chce líbit, a to nejen ženám. Proto automobilka přišla s variantou Rocks, která je určena především pro muže. Designová obměna už tak povedeného designu se vydařila na jedničku a Adam Rocks se může řadit mezi takzvané třídveřové stylovky, mezi které patří například Citroen DS3.

DSC_0031

V oblasti chytrých technologií a propojení s telefonem ale Adam pohořel, jelikož Opel spoléhá na aplikace třetích stran, a tak pro spuštění navigace je nutné zakoupit si aplikaci BringGo a mít telefon spárovaný se systémem IntelliLink, za což si od nás Adam odnáší palec dolů.

Další fotografie naleznete v naši Galerii

Tagy Automobily Opel Palubní systém Recenze