fotka redaktora RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: NISSAN PULSAR A X-TRAIL SE SYSTÉMEM NISSAN CONNECT

Michael Krahulec31.1.2015 - 12:10 RecenzeStarší článekTesty automobilů

V redakci jsme již otestovali Nissan Qashqai, Juke, Note či elektromobil Leaf. Abychom splnili portfolio značky, zbývalo nám vyzkoušet pouze nejnovější Nissan X-Trail a Pulsar opět se systémem Nissan Connect. Dočkal se tento povedený systém nějakých změn?

smartfoun

Design a motor – každý má své kouzlo

Nissan X-Trail a Nissan Pulsar jsou zcela rozdílnými vozy. Nový X-Trail je mohutné SUV, které můžete mít i v sedmimístném provedení, naopak Pulsar je příjemný hatchback, který však zaujme svými poměrně velkými rozměry, které nejsou na první pohled ani pořádně vidět.

DSC_0002Další fotografie naleznete v naši Galerii

Nová generace X-Trailu jakoby z oka vypadla modelu Qashqai, to stejné lze tvrdit i o novém Pulsaru. Pokud hledáte vůz, se kterým se můžete vydat do terénu a který převeze celou rodinu na 14 denní dovolenou, nelze nic jiného než vám X-Trail doporučit. Naopak Pulsar je vhodný spíše do města, nebojí se ale ani dálnice a delších tras.

DSC_0074

Po stránce designu tedy není oběma co vytknout, ani co se týče kvality zpracování, nelze nalézt žádné výtky. Nissan jednoduše dělá kvalitní auta, čemuž na druhou stranu odpovídají i pořizovací ceny.

DSC_0011

 

U obou aut jsme měli k dispozici renaulťáckou dieselovou 1.5 dCi. Jediný rozdíl mezi těmito motory byl výkon, kde X-Trail nabídnul 130 koní, kdežto Pulsar 115, což je vzhledem k typu karoserií a hmotnosti vozů naprosto pochopitelné.

DSC_0088

 

Ani v jednom případě vám ale výkon chybět nebude, oba motory jsou i díky manuální šestistupňové převodovce poměrně úsporné. Jediným neduhem motorů dCi je vyšší hlučnost v porovnání například s koncernovým dieselem TDi.

Interiér – velká shoda

Dá se předpokládat, že pokud se auta velmi podobají v designu exteriéru, v interiéru tomu nebude jinak. A ano, opět se jedná o designové prvky vycházející z modelu Qashqai.

DSC_0038

Palubní desky jsou masivní, sedačky pohodlné, věnec volantu příjemný a vše dohromady utváří celek velkého pohodlného prostoru pro řidiče i pro další spolucestující.

Mírným redesignem prošla palubní deska u modelu Pulsar, ta se trošku od zbývajících modelů Nissanu liší, vzhledem k tomu, že výrobce do dveřních výplní a na palubní desku vsadil pás rádoby broušeného kovu. Interiér vozu tak v hodnocení „luxusu“ povyskočil o úroveň výš.

DSC_0141

U Pulsaru ještě zůstaneme. I když se jedná o vůz z kategorie hatchback, nabízí až neuvěřitelné množství prostoru, proto je taky označován za největší vůz segmentu. Cestující na zadních sedadlech se mají naprosto královsky, přitom nikterak netrpí zavazadelník. X-Trail na tom také není špatně, ale na Pulsar jednoduše nemá.

Systém Nissan Connect – nějaké změny?

Palubní systém Nissan Connect jsme v redakci otestovali již několikrát, pokaždé si nás však získal svým jednoduchým a intuitivním designem a rychlými reakcemi na příkazy. Ne jinak tomu je i u modelů X-Trail a Pulsar, jen nevím, jestli to je dobře nebo naopak špatně.

DSC_0030

Se systémem se spřátelíte takřka okamžitě a po několika tisících kilometrů už vás nijak neoslní, přesto svoji práci plní více než dobře.

DSC_0099

Nissan se tedy zřejmě drží hesla, proč měnit to, co funguje tak, jak má. A já mu dávám za pravdu, Nissan Connect je špičkový a mohu ho jen doporučit. Kompletní recenzi o Nissan Connect naleznete v našich předchozích testech.

Další fotografie naleznete v naši Galerii

Tagy Automobily Nissan Palubní systém Recenze