fotka redaktora RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: NISSAN JUKE SE SYSTÉMEM NISSAN CONNECT

Michael Krahulec13.10.2014 - 20:00 RecenzeStarší článekTesty automobilů

Palubní systém Nissan Connect jsme již několikrát otestovali, avšak Nissan přichází na trh s modernizovanými modely Juke a X-Trail, které rovněž nabízí dotykovou obrazovku se systémem Nissan Connect. Dočkal se systém u nových modelů nějakých změn či vylepšeních? Odpověď naleznete v recenzi.

2011-Nissan-JUKE-S-FWD-2

Design a motor – v každém ohledu zajímavý

Když před několika lety představil Nissan model Juke, někteří automobilový kritici jej označovali za nesmyslný úlet, dalším se naopak novinka velmi líbila. Pravdou je, že u modelu Juke vyjádřili návrháři Nissanu všechny své bláznivé nápady, z čehož vznikl velmi zajímavý, a dle mého názoru částečně pěkný vůz.

DSC_0112

Další fotografie naleznete v naší Galerii

Přední části dominují především dva páry světlometů – pro denní svícení a běžná světla. Lampy pro denní svícení jsou nezvykle umístěny na kapotě, naproti tomu běžná světla jsou sice umístěna na standardním místě, ale mají speciální kulatý tvar. A jelikož se jedná o model Nissanu, nesmí chybět úzký průduch pro chladič s chromovaným „véčkem“ kolem loga.

DSC_0030

Pokud se na vůz podíváte z přední části, může na vás působit jako velké SUV, pokud se ale podíváte z boku, zjistíte, že se v podstatě jedná o velmi malý vůz, což se ostatně promítne i v interiéru. Z boku vypadá Juke jako standardní malý crossover, designové výstřelky musíte hledat až v zadní části.

DSC_0118

Zadní část, především víko zavazadelníku jakoby z oka vydlo elektrickému Nissanu Leaf. Oproti Leafu je ale Juke vyzbrojen velmi masivním nárazníkem a opravdu zajímavými světlomety. Velmi zajímavě je umístěna zadní mlhovka po vzoru Formule 1, za což si Nissan odnáší velkou pochvalu.

DSC_0039

Nový Nissan Juke si nedovolím hodnotit jako celek, někomu se líbí, jinému naopak ne. Každopádně se jedná o zajímavý designový směr, který jen tak na českých silnicích neuvidíte, což vám zaručuje, že se za vámi otočí více lidí, než za „obyčejným“ Mercedesem.

Námi testovaný Juke v nejvyšší výbavě Tekna byl vybaven nejsilnějším benzínovým motorem 1,6 DIG-T se 190 koňmi a 240 Nm. Papírové hodnoty naznačují, že vůz bude s tímto motorem velmi svižný, a musím potvrdit, že tomu tak opravdu je.

DSC_0122

Jediným neduhem DIG-T motoru je jeho celková charakteristika. Abyste se vůbec rozjeli, musíte motor vytočit alespoň na 2 000 otáček, jinak se motor začne nepříjemně dusit. Dalším, co mi na tomto motoru vadilo, bylo přidávání plynu při vyšlápnutí spojky a následném přeřazení na vyšší rychlostní stupeň. Možná můžete namítnout, že to je vlastně dobrý jev, jelikož motor při přeřazení neztratí výkon. A nezbývá mi nic jiného než souhlasit, kdyby se ale motor při přeřazení nevytáčel na zbytečné 3 tisíce otáček.

DSC_0102

S tímto motorem je jednoduše nutné se důkladně zžít a pochopit, jak funguje, čímž se dá jezdit poměrně pohodlně a úsporně. Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem je 6,0 litru, nám po zhruba tisíci najetých kilometrů ukazoval palubní počítat průměrně 7,8 litru a to jsme jezdili poměrně úsporně s aktivovaným ECO režimem.

Interiér – základní luxus

Přesto, že exteriér Nissanu Juke je velmi odvážný, interiér je spíše uhlazený a konstruovaný hlavně pro pohodlí cestujících. Pokud jsme u výrazu „pohodlný“, ten platí pouze pro řidiče a spolujezdce. Přesto, že se jedná o malý crossover, je na zadních sedadlech tak málo místo místa, podobně jako u malých hatchbacků.

DSC_0066

Řidič a spolujezdec v předu mají ale k dispozici velmi pohodlné kožené sedačky s vyhříváním a velmi dostačujícím prostorem pro nohy i nad hlavou. Dominantou interiéru je středový tunel, který může být lakován různými lesklými odstíny, jehož tvar připomíná nádrž sportovních motocyklů. Díky tomu je řadící páka šestistupňové manuální převodovky umístěna v dostatečné vzdálenosti od volantu.

DSC_0073

Samotný volant je velmi povedený a designově se podobá volantu ze sporťáčku Nissan 370 Z. Palubní deska je tvořena převážně z tvrdých plastů, což se projevu při jízdě znatelným skřípáním a vrzáním. Středová část je určena pro dotykovou obrazovku a ovládání klimatizace, které zároveň slouží jako měnič jízdních režimů.

Uživatelské prostředí – změny se nekonají

Jak bylo zmíněno již v úvodu, modely Juke a X-Trail prošly značnou modernizací a dalo se tak předpokládat, že novinky nalezneme i v palubním počítači. Po usednutí za volant jsem byl však velmi zklamán, jelikož nový Juke nabízí totožný systém, jako o něco starší Nissan Qashqai, takže se žádná modernizace nekoná.

DSC_0084

Je zbytečné popisovat celý systém Nissan Connect znovu; pokud vás zajímají podrobnosti k tomuto systému, doporučuji navštívit tyto odkazy na naše recenze: Nissan Note, Leaf, Qashqai.

Druhý displej – pěkné, ale zbytečné

Nový Juke oproti jiným modelům Nissanu nabízí ve středové části ještě jeden malý displej, který není dotykový a slouží pro ovládání klimatizace a volbu jízdních režimů.

Displej je ve své podstatě grafický průvodce k vašim volbám, takže na něm můžete vidět, o kolik stupňů jste zvýšili teplotu, kolik otáček jste přidali na větráku či jakými výdechy má vzduch vstupovat do kabiny vozu.

DSC_0085

Pokud přepnete displej do režimu D-Mode, můžete měnit jízdní režimy. Na výběr jsou hned tři: ECO, Normal a Sport. Každý režim má svůj grafický režim, který ukazuje různé jízdní hodnoty (například ECO ukazuje intenzitu sešlápnutí plynového pedálu, SPORT znázorňuje akceleraci motoru).

DSC_0089

Jedná se o velmi pěkné řešení, ale ve své podstatě by se dalo nahradit standardním digitálním voličem, jako například u Škody Octavie či většího bratra Nissanu Qashqai.

Závěr

Jak jsem již zmínil v recenzi; nedovolím si hodnotit design vozu. Každopádně se ale jedná o velmi dobře zpracovaný model, který je určený hlavně pro dvě osoby s malými dětmi, které nepotřebují příliš velký zavazadelník. Největším plusem vozu je určitě pohodlný interiér, naopak za největší mínusy lze považovat zvláštní chod motoru DIG-T a malou nádrž pro 46 litrů paliva.

 DSC_0178

Samotný systém Nissan Connect neprošel u nových modelů žádnými změnami ani vylepšeními a proto ho lze hodnotit jako u předešlých modelů Nissan – velmi dobrý.

Další fotografie naleznete v naší Galerii

Tagy Automobily Nissan Palubní systém Recenze