fotka redaktora RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: NISSAN JUKE NISMO RS SE SYSTÉMEM NISSAN CONNECT

Michael Krahulec26.8.2015 - 9:00 RecenzeStarší článekTesty automobilů

Není větší legendy moderního automobilismu než Nissanu GT-R – prémiového sportovního vozu od japonské automobilky, která ve svém portfoliu nabízí zároveň cenově dostupné vozy či dodávky. I přesto se Nissanu podařilo vyvinout supersportovní vůz, který však není dostupný, díky své ceně, pro širokou veřejnost. Proto na řadu přichází značně levnější sportovní verze Nissanu Juke, který si v naší redakci vysloužil přezdívku „baby GT-R“.

6826

Design a motor – GT-R v dětském balení

Nissan GT-R je čistě sportovním vozem, který byl jako „závoďák“ konstruován od samého začátku. Naopak Nissan Juke je sériové auto, které bylo pouze vylepšeno. Standardní Juke se někomu líbí, někomu nikoliv, já se přikláním spíše ke druhé skupině. A právě toho si je Nissan více než dobře vědom, proto Juke Nismo RS značně vylepšil designovými prvky.

Oproti běžnému modelu, jehož recenzi naleznete zde, dostalo Nismo RS do vínku nové prahy, spojlery, zadní křidélko, difuzor a mírně vylepšený přední a zadní nárazník. A výsledek? Teď se mi Juke opravdu líbí!

DSC_0071

I přesto, že nevypadá jako čistokrevný sporťák, jasně poznáte, že nemáte čest s jen tak obyčejným autem. A pokud by vám to nebylo jasné na první pohled, označení Nismo RS na přední masce a na víku zavazadelníku vás o tom důrazně přesvědčí.

DSC_0040

Naneštěstí není Nismo RS pouhým naoko sportovním csossoverem. Pod kapotou skrývá zážehovou 1,6 DIG-T. Objem motoru není možná příliš oslnivý, ale hodnota 160 KW je již jiná písnička. Juke není vůbec těžký, váží pouhých 1315 kilogramů, proto je 1,6 s takovým výkonem zcela dostačující.

DSC_0064

Agregát má po sešlápnutí plynového pedálu mírnou prodlevu, potom se ale ozve skvěle odladěný zvuk výfukové soustavy a vystřelíte z 0 na 100 km/h za necelých 7 vteřin, což není vůbec špatné.

Velkou pochvalu si zaslouží i manuální šestistupňová převodovka, která nabízí krátké a přesné dráhy, ale i řízení, které je více než přesné. Jednoduše řečeno, nejedná se o supersporťák, ale pokud ke svému životu potřebuje svižnou jízdu, je Juke Nismo RS ideálním parťákem.

Interiér – snaha se cení

Předělat interiér sériového auta do sportovního ducha není vůbec jednoduché, v Nissanu se s tímto problémem ale popasovali takřka na jedničku. Největší změnou jsou skořepinové sedačky Recaro, které vypadají opravdu úžasně a během ostřejší jízdy vás podrží zcela špičkově.

Ale co se praktičnosti týče, jsou na tom opravdu špatně. Nastupování do vozu je díky pevnému a vysokému bočnímu vedení bolestivou záležitostí pro vaši zadnici, a dlouhá jízda se většinou promění spíše v trest.

DSC_0100

Krom této změny, která má svá „ale“, je interiér doplněn o novou kapličku přístrojů a sportovní volant, který je částečně potažen příjemným semišem. Proměnou prošla i hlavice řadicí páky a středový tunel, na kterém je nově k nalezení logo Nismo.

DSC_0074

Běžný Juke není příliš praktické auto, a Nismo verze je na tom ještě o něco hůře. Cestující na zadních sedadlech mají žalostně málo prostoru, především nad hlavou, a ani do zavazadelníku toho mnoho nenacpete. Na druhou stranu – tohle auto patří na okruh, na přepravu věcí a rodiny byste měli mít v garáži zcela něco jiného.

Multimediální systém – klasika, co nezamrzí

Systém Nissan Connect jsme již v redakci otestovali několikrát, a to téměř u celé modelové řady automobilky. Proto není třeba ho detailněji popisovat. I v Juku Nismo RS pracuje špičkově a není mu ve své podstatě co vytknout. Více o tomto systém naleznete zde
DSC_0110

Oproti jiným modelům Nissanu je Juke vybaven i druhým displejem, který není dotykový a slouží pro ovládání klimatizace a jízdních režimů. Na přepínání obrazovek si musí člověk chvíli zvykat, ovládání je ale intuitivní a snadné, navíc přehledné.

Jízdní asistenty – standard běžných aut

Na výše zmíněném displeji pro ovládání jízdních režimů si lze vybrat hned ze tří přednastavených módů. U sportovního auta je jistotou režim Normal a Sport, ale že zde najdu i režim Eco, to mě překvapilo. Na druhou stranu tu není mnou „velmi oblíbený“ systém Stop-Start, což by byl poslední hřebíček do rakve.

DSC_0125

Změna jízdních režimů je znát, a to především na citlivosti řízení. Změní se i odezva po sešlápnutí plynového pedálu, změna však není až tak markantní. Juke je samozřejmě vybaven bezpečnostními systémy jako hlídání mrtvého úhlu nebo čtením dopravních pruhů. Nechybí ani parkovací asistent, který díky několika kamerám kolem vozu dokáže nabídnout i orlí pohled.

Závěr

Takzvané hothatche jsou v poslední době čím dál tím více oblíbenější, proto se i Nissaan rozhodl jeden takový, avšak o něco větší, do své nabídky zařadit. Nejedná se sice o většího brášku GT-R či model 370Z, i přesto se Juke Nismo RS značně odlišuje od běžných vozů a na silnici vám nabídne skvělé řidičské zážitky.

DSC_0061

Je možná škoda, že se Nissan neinspiroval u zmiňovaného GT-R a multimediální systém Juku nedoplnil o aplikaci zobrazující data o jízdě, například aktuální využití turbodmychadla či přetížení v G. Základní informace lze sledovat buďto v palubním počítači mezi budíky nebo na druhém menším displeji, což není zrovna ideální řešení. Opět ale nezbývá nic jiného než ukončit test tím, že systém Nissan Connect se i u sporťáku Juke Nismo RS opět vyvedl.

Tagy Automobily Nissan Palubní systém Recenze Technologie