RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: JAGUAR XF SE SYSTÉMEM INCONTROL TOUCH

Michael Krahulec15.6.2016 - 10:40 RecenzeStarší článekTesty automobilů

Jaguar jednoduše zažívá velmi dobré časy. Ve svém portfoliu má hned pětici modelů ve spektru od „malého“ sedanu XE, přes sportovní F-Type po SUV F-Pace, které se u zákazníků těší velké oblibě. My jsme si tentokrát vzali do testu zlatý střed v podobě Jaguaru XF s velmi zajímavým multimediálním systémem InControl Touch. Jaký je tento vcelku zajímavě vyhlížející brit?

ca51a191b4dc77877121dc3cbba5fe07x

Design a motorizace – diesel? Proč ne?

Jaguar u svých modelů nasadil jednotný design, proto budete jen stěží rozeznávat rozdíly, například od XE a právě testovaného XF. Shodné designové prvky najdeme ale u všech modelů značky, takže například i u F-Typu nebo F-Pacu. A taky proč ne, když to vypadá skvěle? Inženýrům z Land-Roveru/Jaguaru se jednoduše podařilo vyladit design, který vypadá naprosto úchvatně a proto se jím rozhodli osadit všechny své modely. A nutno podotknout, že všem vozům agresivní přední maska či podlouhlé zadní světlomety vyloženě sluší.

DSC_0024Další fotografie naleznete v naši Galerii

XF podobně jako XE je vůz dvou tváří. Vzhledem ke své délce a prostornosti jej můžete využívat jako luxusní limuzínu, pokud vám však v žilách místo krve protéká benzín, v tomto případě tedy jiné palivo, tak si s XF rovněž přijdete na své. A to nemám na mysli jen jízdní projev, ale i to, jak bude váš konkrétní Jagoš vypadat. Automobilka totiž nabízí hned několik úrovní výbav, přičemž XF Portfolio je nejluxusnější a nejelegantnější, kdežto například XF S nabízí speciální sportovní prvky a vůz získává zcela jiný nádech. My jsme do testu dostali verzi XF Prestige, což je střed výbav.

DSC_0047

Takže co se vzhledu karoserie týče, nelze říct proti designérům Jaguaru půl špatného slova. Stejně tak jako o kvalitě zpracování, která je samozřejmě s britskou přesností špičková. Velmi zajímavý je i pohled pod kapotu.

DSC_0026

Řeknete si – Jaguar, to je přeci synonymum pro sportovní dravou jízdu, tam musí být pod kapotou alespoň šestiválec! Jak jsme se již přesvědčili u testu XE, doba vysoko-objemových agregátů je už nenávratně pryč a musíme se tedy spokojit se čtyřválcem. Jenže v tomto případě se koná ještě jedno, dosti velké překvapení – místo benzinu budete tankovat diesel. Do testu jsme si totiž vzali XF s naftovým dvoulitrem Ingenium, který si vyrobil sám Jaguar. Námi testovaná verze měla výkon 132 KW a hned po nastartování lze říci, že motor je to vážně špičkový.

DSC_0100

Vůbec totiž nemáte pocit, že byste jeli s dieselem. Benzínové agregáty, které Jaguar používá, mají typický zvuk, nejedná se čistě o běžný zvuk obyčejných benzínů – těžko se to popisuje, ale ten zvuk je prostě jiný! A pokud usednete do Jaguaru s dieselem, nebude vám zvukový projev připadat příliš skokový. Ano, oproti benzínovému TSi od koncernu je diesel Ingenium hlučnější, ale naopak oproti TDi, to je zcela jiná písnička. Ingenium zní jednoduše jako hlučnější benzín, nejedná se tak o typický traktorovo-chrochtavý zvuk. A navíc má motor dynamiky na rozdávání, čemuž dopomáhá i špičková osmistupňová automatická převodovka, kterou lze řadit ručně pádly. Nezbývá než chválit, chválit a ještě jednou chválit.

Interiér – stará, ale velmi kvalitní známá

Podobně jako karoserie je na tom i interiér. Ten je takřka shodný jako u XE, až na malé detaily. Samozřejmě je o něco větší, což pocítíte především do šířky a cestující na zadních sedadlech. Auto tedy zevnitř působí velmi prostorně. Rovněž nechybí luxusní materiály, kterým vévodí prémiová kůže nebo hliník.

DSC_0148

Tvar palubní desky je poměrně jednoduchý, ale velmi líbivý a zdařilý. Navíc má jeden velmi originální prvek, jakýsi oblouk, který se táhne od obou předních dveří kolem čelního skla a jakoby obepíná celou posádku – pěkné a efektivní, stejně tak jako automaticky zajíždějící výdechy klimatizace.

DSC_0141

Dostatek komfortu zajišťují velmi pohodlné plně elektricky ovládané sedačky s vyhříváním, před kterými zaujal své místo perfektně vypadající volant s kapličkou přístrojů s budíky, které by si zasloužili nejednu cenu za perfektní design. Jednoduše – ihned po usednutí za volant víte, že tohle je prostě něco víc! A jelikož je jinak interiér stejně perfektní jako u modelu XE, jehož test si můžete přečíst zde, mě nezbývá než opět smeknout a chválit.

Multimediální systém InControl Touch

Hned na úvod této rubriky je potřeba zmínit, že jsme chtěli otestovat nejnovější a lepší systém InControl Touch Pro, který se chlubí 10,2″ širokoúhlou dotykovou obrazovkou, která má k ruce místo klasických budíků displej, jež nabízí například laserovou technologii. Bohužel kvůli chybě jsme dostali do testu vůz se systémem InControl Touch s 8″ displejem, který jsme již otestovali v Jaguaru XE.

DSC_0190

A oproti XE nenabízí „bohužel“ nic nového, proto se mu nebudeme dále věnovat a odkážeme vás na recenzi Jaguaru XE. Jen shrnu, že systém i samotná obrazovka jsou na velmi vysoké úrovni a jen stěží bych hledal nějaké chyby.

DSC_0177

Oproti XE však XF nabízí nový středový displej mezi budíky. Ten je nyní větší a může se chlubit mnohem lepší grafikou a rozlišením. A ikdyž komunikuje pouze v angličtině, jeho funkce jsou poměrně jasné a ovládání tak bude jednoduché, především díky chytře umístěným tlačítkům na volantu.

Jízdní asistenty – rovněž shoda

Ani v oblasti jízdních asistentů žádný rozdíl oproti XF a XE nenajdeme. Jaguar se tedy může pochlubit adaptivním podvozkem s jízdními režimy, které rovněž upravují algoritmy řídící jednotky a upravují mapy motoru a převodovky. K dispozici jsou standardní režimy Normal, Eco, Sport a speciální režim do nepříznivých podmínek (déšť, sníh).

Samozřejmě nechybí běžné bezpečností asistenty jako hlídání jízdních pruhů, mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, přední kamera pro hlídání kolize nebo parkovací zadní kamera s parkovacími senzory.

Závěr

Jaguar XF se stejně jako menší XE velmi povedl! Jedná se o velmi kvalitní sedan, který se může pochlubit špičkovou kvalitou zpracování, luxusními materiály a především také „vstupenkou“ do světa exkluzivity. BMW, Audi či Mercedes-Benz má „každý druhý“, za Jaguarem se ale jednoduše otočí takřka každý, čímž budete prostě výjimeční. A co víc, Jaguar je i v mnoha aspektech lepší, než právě tyto uvedené německé automobilky.

DSC_0096

Chtěli jsme otestovat lepší systém InControl Touch Pro, bohužel se nepovedlo a dostali jsme do testu shodný systém, který jsme testovali u modelu XE. Jelikož je XF jen větší XE, rozhodli jsme se tuto recenzi pojmout velmi stručně a v mnoha ohledech vás právě odkázat na test XE, kterému jsme se věnovali velmi podrobně. Recenzi Jaguaru XE naleznete zde.

Další fotografie naleznete v naši Galerii

 

 

Tagy Automobily Jaguar Land Rover Palubní systém Recenze Technologie