fotka redaktora RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: HYUNDAI TUCSON SE SYSTÉMEM DAV

Michael Krahulec22.1.2016 - 12:00 RecenzeStarší článekTesty automobilů

Korejská automobilka Hyundai svým vlajkovým modelem Genesis ukázala, čeho všeho je schopná a čím dokáže zaujmout. Jedním z nejnovějších přírůstků značky je model Tucson, tedy kompaktní SUV, které v reklamní kampani dává jasně najevo, že žezlo v segmentu přebírá právě on. Získal ale Tucson něco z modelu Genesis? A je vážně tak dobrý, jak automobilka tvrdí?

tucson_senav_2015

Design a motorizace – opět o úroveň výš

Automobilka Hyundai nebyla před pár lety v České republice příliš známá ani oblíbená, tyto časy už jsou dávno pryč a korejské modely se již s přehledem řadí mezi nejprodávanější a zároveň nejoblíbenější modely u nás.

Velmi oblíbený byl i model ix35, který byl již ale zastaralý a namísto nové generace přichází zbrusu nový model, který nabízí především hodně povedený design a výtečné motory. Právě design je nejsilnějším argumentem, proč si Tucson pořídit. Jednoduše řečeno, vypadá úchvatně, a to z jakéhokoliv úhlu.

DSC_0077Další fotografie naleznete v naši Galerii

Ať už si Tucsona pořídíte v jakékoliv barevné variantě, vždy si můžete být jisti, že bude vzbuzovat pozornost. Hyundai si totiž pohrál s detaily a tvary, navíc doplňky v podobě designových kol k vynikajícímu vzhledovému celku jenom dopomáhají.

DSC_0006

A pod kapotou se nachází agregát, ze kterého taky nebudete zklamáni. Do testu nám byl přidělen vůz s benzínovou 1,6 T-GDi s výkonem 130 KW a 7 stupňovou automatickou převodovkou DCT. Volba tohoto motoru na vůz karoserie SUV není nejlepší, především co se spotřeby týče, jelikož musíte počítat s osmi litry na 100 km. Pokud však ale nekoukáte, kolik paliva vám z nádrže ubylo, odmění vás tento agregát výbornou dynamikou, ale především nulovým hlukem pronikajícím do kabiny.

DSC_0044

Sedmistupňový dvouspojkový automat navíc pracuje s motorem v ruku v ruce, takže můžete jezdit velmi komfortně, ale zároveň svižně a dynamicky. A navíc pocit, že auto bylo vyrobeno v České republice, je k nezaplacení.

Interiér – kde se stala chyba?

Exteriér Tucsonu můžete vychvalovat až do nebes, po usednutí do interiéru vás ale čeká velké zklamání. Všechny modely Hyundai se můžou pochlubit velmi zajímavým a kvalitním interiérem, což o Tucsonu tvrdit nelze.

Největším neduhem jsou tvrdé a nevzhledné plasty, ale zcela nejhorší je příšerně vypadají volant a budíky umístěné za ním v kapličce přístrojů. Volant a budíky s palubním počítačem vypadají, jako kdyby je automobilka převzala z několik let starého auta. Nu, tohle se jednoduše nepovedlo!

DSC_0021

Na druhou stranu je ale Tucson, především díky své karoserii, velmi prostorné a šikovné auto. Všichni cestující mají dostatek místa nad hlavou i na nohy, navíc je Tucson vybaven velkým množstvím odkládacích přihrádek. Díky vyššímu posezu navazuje dojem bezpečnosti, přičemž máte lepší výhled kolem sebe.

DSC_0001

A když už přežijete design některých komponent, můžete se těšit z bezklíčkového startování, vyhřívaných a ventilovaných sedaček, panaromatického okna, ale především z 8palcové multimediální obrazovky, která je umístěna na vcelku šikovném místě.

Multimediální systém – ve víru přehlednosti

Model Genesis slouží jako prezentace toho, co umí Hyundai svým zákazníkům nabídnout. Je proto velká škoda, že mnoho funkcí, kterými Genesis disponuje, budete u klasických modelů, jako je Tucson, hledat jen marně. To však neznamená, že by byl systém DAV Tucsonu chudý na funkce či dokonce, že by byl špatný.

TIP: Recenze Hyundai Genesis


Je ale vidět, že se multimediální systém DAV, který se zobrazuje na 8palcové LCD dotykové obrazovce, která zaujme velmi slušným rozlišením a jemností, byl značně Genesisem inspirován. Uživatelské prostředí je totiž řešeno ve stejných barvách, výtečná propracovanost grafického podání vám však u Tucsonu bude scházet. Díky tomu je ale vše krásně přehledné, což nelze než chválit.

DSC_0061

Zamrzí absence hlavního kruhového menu, vše tak zachraňují klasická tlačítka pod displejem, která zastupují rychlé funkce. Nechybí ani dva otočné ovladače pro regulaci hlasitosti zvuku a ladění rádiových stanic.

DSC_0042

Jak již bylo zmíněno, velkou výhodou tohoto systému je přehlednost. Hyundai si díky velké obrazovce a nenáročnému uživatelskému prostředí mohl dovolit velké a tučné písmo, takže je text čitelný za každých podmínek. Rovněž i příkazy jsou jisté a přesné, navíc odezva systému je okamžitá.

Propojení s telefonem – vážně jenom základ?

Svůj smartphone můžete již tradičně s multimediálním systémem spárovat pomocí Bluetooth, USB či AUX kabelu. Poté si můžete užívat hlasitých hovorů či poslouchat hudbu. Tím to ale bohužel končí.

DSC_0040

Kromě možnosti vytvoření Wi-Fi hostpotu přes zábavný systém vám žádné další funkce Tucson nenabízí. Zapomeňte tedy na Mirror-Link, synchronizaci SMS zpráv a další funkce, kterými se konkurence na rozdíl od Hyundai chlubit může.

Ikdyž?! Apple Car Play Tucson umí, bohužel nikoliv ten, který zůstává v České republice. Hyundai však slibuje, že systém již bude funkci Apple Car Play podporovat i u nás, a to v modelech vyrobených od podzimu minulého roku. Konkurenční Android Auto bude Tucson umět až od letošního ledna.

Multimédia – opět čirý standard

A ani v oblasti multimédií vás nečeká žádné překvapení. Jak již bylo zmíněno, hudbu si lze pustit z chytrého telefonu bezdrátově či přes AUX kabel, nechybí možnost vložení CD či FM rádio.

DSC_0036

Ani aparatura není nijak přelomová, jedná se totiž o klasické reproduktory z dílny Hyundai, které ale hrají poměrně slušně, což dokazují i ostatní modely automobilky. Navíc zvuk si lze do jisté míry upravit díky ekvalizéru.

Navigace – konečně král?

Dočkali jsme se! Navigační systém Tuscsonu, který využívá mapová data společnosti TomTom, převzala novinka právě od modelu Genesis. A stejně jako u předchozí recenze nelze nic jiného než chválit.

DSC_0035

Grafické zpracování mapových podkladů je přehledné a intuitivní, navíc cílové destinace můžete zadávat pomocí hlasového asistentu, který vám následně radí během jízdy. Aktuální příkazy si můžete nechat zobrazit podrobně na 8palcovém displeji či si je nechat přenést do 4,2“ TFT displeje mezi budíky.

DSC_0047

Nechybí podpora několika stovek bodů zájmů, a pokud potřebujete navést na přesnou adresu, Hyundai to zvládne díky zadání čísla popisného. Navigace navíc pracuje velmi spolehlivě a přesně, takže vás jen málokdy zavede do nějaké šlamastiky.

Jízdní asistenty – lepší klasika

Hyundai myslí na bezpečnost, proto je Tucson vybaven nejnovějšími korejskými vychytávkami. Nechybí pokročilý systém kontroly trakce, aktivní hlavové opěrky či funkce EPB Auto Hold, která i přes nevyřazení automatické převodovky zabraňuje rozjetí vozidla, pokud vyšlápnete brzdový pedál.

DSC_0055

Nechybí ale takové vychytávky jako inteligentní páté dveře, které se sami otevřou, pokud za nimi budete stát tři sekundy s klíčem v kapse či xenonové světlomety. Tucson jednoduše řečeno přichází s vyšším a lepším standardem moderní éry.

Závěr

Tucson – a teď tu vládnu já! Co se designu týče, dá se tento slogan bez problému použít. Tucson se korejským designérům vydařil na jedničku a nezbývá než smeknout. Ale naopak interiér skrývá několik neduhů, které přes všechnu snahu nemohu Tucsonu odpustit.

DSC_0022

A co se týče multimediálních zábavných systémů? Hyundai jednoduše nezklamal, ale bohužel ani ničím zajímavým nepřekvapil, proto při výběru příplatku za dotykovou 8palcovou obrazovku počítejte s tím, že konkurence nabídne podobné funkce, například Nissan Qashqai či Ford C-Max.

Další fotografie naleznete v naši Galerii

 

Tagy Automobily Hyundai Palubní systém Recenze Technologie