fotka redaktora RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: FORD VIGNALE SE SYSTÉMEM SYNC2

Michael Krahulec25.2.2016 - 7:40 RecenzeStarší článekTesty automobilů

Prémiové verze klasických automobilů označují jednotlivý výrobci všelijak. Škodovka má Laurin&Klement, Citroen dokonce oddělenou značku DS a Ford se rozhodl pro Vignale, tedy poměrně proslulou značku italské karosárny, která se již několik desítek let podílí na vylepšení automobilů. Nejnovějším počinem je Mondeo Vignale. Je vážně o tolik lepší, jak Ford tvrdí?

placeholder

Design a motorizace – elegantnost především

Poznávacím znamením všech nových Fordů je masivní maska ve stylu vozů Aston Martin. A právě Mondeo (test) z celého portfolia automobilky se může chlubit největší maskou, proto pokud zvolíte správný lak a mřížku necháte zcela černou bez chromových doplňků, může Mondeo vypadat velmi sportovně až agresivně, což dokazuje i náš test z minulého roku.

DSC_0027Více fotografií naleznete v naši Galerii

Mondeo Vignale je ale pravý opak. Ford se jednoduše snažil udělat z vozu luxusní limuzínu, proto sáhl po elegantním hnědém laku a všude kam to šlo byl implementován chrom, a to dokonce i na samotné 19palcové disky. A právě chrom nahradil ve značné míře i onu černou mřížku masky chladiče, proto Vignale nevypadá tolik agresivně, ale spíše elegantně, což je ostatně i cílem.

Oproti klasickému Mondeu tedy přibyly pouze detailní prvky, i přesto ale ihned víte, že tohle není jen obyčejné Mondeo. A jelikož to není „klasické auto“, zaslouží si každý vyrobený vůz u Fordu speciální péči. Tým zkušených techniků kontroluje detailně o několik stovek bodů kontroly více, než je tomu u klasických Fordů. Proto se například nemůže stát, že někde něco vrže nebo dokonce správně nelícuje. Pokud se ale podíváte pod kapotu, rozdíl mezi Mondeem a Vignale budete hledat jen těžko.

DSC_0045

Volit můžete ze 180k dieselu 2.0 TDCi, nebo jako v našem případě z dvoulitru EcoBoost, který se může pochlubit výkonem s 240 koňmi. Shodný agregát jsme u Mondea chválili, ne jinak tomu bude i tentokrát. Motor je velmi tichý a výkonu má na rozdávání, horší to už je ale se spotřebou, kdy s lehkou nohou na plynu budete jen těžko klesat pod 10l/100 km.

DSC_0051

Velkou pochvalu si ale Vignale odnáší za 6stupňovou automatickou převodovku PowerShift, která řadí naprosto bravůrně bez jakýchkoliv nejistot při rozjíždění a uvádění vozu do klidu. Pochvalu si zaslouží i adaptivní podvozek, který nabízí tři režimy – Normal, Comfort a Sport.

Interiér – styl a pohodlí

Ford samozřejmě přepracoval i interiér. Asi největší a na první pohled znatelnou změnou jsou sedačky, které nabízí velmi zdařilý designový potah, navíc jsou klimatizované, vyhřívané a nabízí i masážní funkce, a to dokonce i na samotném sedáku, což se u konkurence jen tak nevidí. Koncepce interiéru ale byla jinak více méně zachována, nové jsou pouze materiály a mnohem vyšší kvalita dílenského zpracování, což se především podepisuje na hlučnosti, která je takřka minimální. A pokud jsme tedy interiér Mondeo chválili, u Vignale musíme zvedat palec nahoru ještě o něco výše.

DSC_0149

Řidič i spolujezdec mají dostatek pohodlí, ale díky novým sedadlům, které jsou o něco vyšší, je méně místa nad hlavou a vyšší postavy tak mohou mít problém hledat ideální pozici. Stejně tak jako cestující na zadních sedadlech, kde málo místa pro hlavu zajišťuje značně zkosená střecha, která plynule navazuje na zadní okno. Celkově ale interiér, stejně tak jako karoserie vozu, splnil svůj účel – jasně a zřetelně se odlišuje od klasického Mondea.

Multimediální systém SYNC2

Otázka zní jednoduše? Nabízí Vignale něco nového v oblasti multimediálního vybavení oproti Mondeu? A odpověď je rovněž jednoduchá – nenabízí. I přesto, že samotné zastoupené Fordu v USA přiznalo, že SYNC2 od Microsoftu není příliš povedený systém, proto již světlo světa spatřil systém SYNC3, který vznikl ve spolupráci se společností BlackBerry, najdeme u Vignale právě neoblíbenou druhou generaci.

DSC_0198

Je nutné přiznat, že systém je trošičku chaotický a složitý, pokud se s ním ale zžijete a naučíte, s jeho ovládáním nebudete mít sebemenší problém. Velký mínus musím opět udělit za absenci českého jazyka, jinak se mi ale systém SYNC2 vcelku líbí, tedy alespoň po grafické stránce uživatelského prostředí. To nově nabízí možnost nastavení barevného podsvícení interiéru a samozřejmě také funkci nastavení masážních sedadel. Detailní recenzi systému SYNC2 naleznete zde.

Jízdní asistenty – na vrcholu

V oblasti jízdních a bezpečnostních asistentů Vignale nepřichází s ničím novým, to ale není vůbec žádná chyba. Klasické Mondeo je totiž natolik vybaveno, že nebylo možné Vignale nic nového přidat.

DSC_0185

Užívat si tedy můžete vyhřívaného čelního skla, adaptivního tempomatu, adaptivního podvozku, antikolizního systému s monitoringem chodců, indikace mrtvého úhlu, hlídání jízdních pruhů s aktivním navrácením či airbagů umístěných přímo v zadních pásech. Je toho jednoduše velmi hodně, vše navíc funguje naprosto perfektně, takže v tomto ohledu není Vignale co vytknout.

Závěr

Prémiový Ford rozeznatelný hned na první pohled? Ano, podvedlo se! Ford Vignale je jednoduše prémiový vůz, který se odlišuje například i tím, že si ho lze pořídit pouze ve speciálních Ford Storech, které jsou v České republice prozatím jen dva. Mondeo samo o sobě je kvalitní a hezké auto, což pro Vignale platí dvojnásob.

DSC_0083

Jediným zklamáním tak může být pouze systém SYNC2 od Microsoftu, který nepatří mezi nejlepší, ale ve výsledku krom absence českého jazyka mu nelze nic zásadního vytknout. Možná měl Ford chviličku počkat na příchod systému SYNC3 – ale kdo ví, třeba se již brzy dočkáme faceliftu.

TEST: FORD MONDEO SE SYSTÉMEM SYNC2

Více fotografií naleznete v naši Galerii

 

Tagy Automobily Ford Palubní systém Recenze Technologie