RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: FORD FOCUS ST SE SYSTÉMEM SYNC 2

Michael Krahulec3.10.2016 - 0:05 RecenzeStarší článekTesty automobilů

U Fordu se se sportovně laděnými vozy roztrhl v tomto roce pytel. Nejenže poprvé v historii je v České republice oficiálně dostupný Ford Mustang, dočkali jsme se i Focusu RS, ST a v posledních dnech i série ST Line. My jsme si vzali do testu žluťáska Focus ST ve variantě kombi s naftovým TDCi a podívali jsme se, co zajímavého systém SYNC 2 do vylepšeného Focusu přináší.

pngpix-com-ford-focus-st-yellow-car-png-image

Design a motorizace – praktický žluťásek

V redakci jsme si již Focus v kombíku otestovali, a nutno uznat, že i v klasické sérii se jedná o velmi pěkné auto, jemuž  na osobitosti přidává zajímavá a masivní přední maska, která je sice o něco menší než u Mondea, i přesto je ale nepřehlédnutelná a Focusu dává jistou část respektu.

Přední maska tedy dává jakýsi základ tomu, že z Focusu kombi lze udělat odvážně vypadající auto. Dejte mu výrazné nárazníky, masivní prahy, dvojitou středovou koncovku výfuku a velká 18“ kola a máte auto jako brus. Vše navíc završuje žlutá sportovní metalická barva, která vypadá bez nadsázky perfektně. Pokud jste tatínek ale máte zároveň rád rychlejší a dravější jízdu, vhodných aut jako je Focus ST kombi budete hledat jen těžko. STéčkový Focus vypadá prostě hodně slušně, otázkou tedy je,  jak je na tom ale pod kapotou?

dsc_0054Další fotografie naleznete v naší Galerii

O pouze sportovním vzhledu je tu nová řada ST Line, ale pokud vynecháte slovíčko line, máte zaručeno, že změny se udály i u motoru. Ke kombíkovému STčku si můžete vybrat tři motorizace – benzínový EcoBoost s 250 koňmi a manuální převodovkou nebo dvoulitrové TDCi s 185 koňmi, avšak u toho motoru máte na výběr jak z automatu tak i manuálu. My jsme dostali šestistupňový PowerShift, o jehož kvalitách jsme se přesvědčili u předchozích testů Fordů a proti jeho kvalitě a funkčnosti nelze říct ani popel.

dsc_0027

Ano, ke sportovnímu autu se hodí bez pochyb benzínový agregát, je však nutné brát v úvahu, že máte čest s kombíkem – a tam mi právě lépe sedí diesel. Máte vyšší kroutící moment a lepší spotřebu, což se při klidné jízdě s rodinnou určitě hodí. Kdybych si měl pořídit STčko v hatchbacku, sáhnu po benzínu, v tomto případě je ale jasnou volbou nafta!

dsc_0076

Pokud chcete vést s STčkem děti do školy, můžete jet klidně, velmi pohodlně a úsporně. Cestou zpátky to klidně vezměte přes klikaté okresky, na převodovce přepněte do sportovního režimu a hurá do toho! Focus ST díky většímu rozvoru až neskutečně drží v zatáčkách, jen málokdy se vám stane, že se vám utrhne zadek, a to i pokud částečně omezíte jízdní asistenty. A výkon 185 koní? Naprosto dostačující!

Interiér – Recaro jako záruka

Mnoho automobilek u sportovních edicí sériových vozů pozmění karoserii, upraví výkon motoru ale na interiér se více méně s pardonem vykašle. U Fordu šli na to tak trochu na půl. Design palubní desky, materiály či barvy zůstaly stejné jako u běžného Focusu. Nejvýraznějším přidaným prvkem je trojice budíků, které ukazují teplotu oleje a tlak turba s tlakem oleje v barech. Pěkné a navíc funkční.

dsc_0116

Nejvíce ale musím pochválit sedačky Recaro, jejichž odstín si můžete zvolit v závislosti na laku karosérie. Nejen že skvěle vypadají, jsou i nadmíru pohodlné, ale především, v zatáčkách váš zadek drží jako přibitý. A nejen zadek, ale i záda, jelikož boční vedení je perfektní i na opěráku. Navíc jsou polokožené, nejsou příliš tvrdé a nabízí elektrické nastavení či vyhřívání.

dsc_0093

Posledním ze sportovních prvků v interiéru je volant. Má příjemný tvar i velikost a samozřejmě mu nechybí logo ST. Když interiér vezmete jako celek, nevypadá vůbec zle. Ba naopak, změn je sice málo, ale přitom tak nějak akorát.

Multimediální systém SYNC 2

Konec slov o autě – jsme přeci jen technologicky zaměřený web a naší oblastí jsou multimediální systémy. I přesto, že americké zastoupení Fordu přiznalo, že systém SYNC 2 od Microsoftu není příliš zdařilý a téměř okamžitě se po uvedení na trh výrobce pustil se společností BlackBerry do vývoje nové generace, téměř všechny modely v Evropě SYNC 2 používají. A výjimkou není ani STčko Focusu.

dsc_0022

Tento systém, který nám sice nepřijde nepovedený, ale samozřejmě své mouchy má, jsme již testovali u Mondea, Vignale či právě Focusu kombi. Ne že bychom před testem čekali velké změny, ale spíše nové funkce, které by se mohli hodit například na závodním okruhu – a nedočkali jsme se.

Systém nedostal žádné novinky, ani český jazyk. Spokojit se musíte s angličtinou a to je pravděpodobně největší mínus tohoto systému. Navíc jak jsme již zmiňovali u předchozích testů, uživatelské prostředí je značně chaotické a zžít se se systémem chce tedy dosti času i nervů. Ale pokud učení překonáte, potom budete fungovat poměrně sehraně. Navíc systém je velmi spolehlivý a tudíž ho nelze příliš hanit.

dsc_0014

Abychom ale Fordu nekřivdili, menší displej palubního počítače mezi budíky nabízí perfektní grafiku s vysokým rozlišením, je v češtině a ovládání na volantu naopak příliš složitostí nenabízí, takže zde naopak musíme chválit.  Pokud vás zajímavá více o systému SYNC 2, doporučujeme navštívit tento článek.

Jízdní asistenty – vše co je libo

To by nebyl Ford, aby auto nebylo doslova narvané nejmodernějšími technologiemi. Jelikož máme čest se sportovně laděným vozem, nechybí sportovní podvozek s elektrickým posilovačem řízení a stabilizačním systémem ETS, což je při svižné jízdě v prudších zatáčkách znát opravdu pořádně.

Z komfortní výbavy nechybí bezklíčkové startování, automatické stěrače a připínání světlometů či dvouzónová automatická klimatizace s vyhřívaným čelním sklem. Nechybí bi-xenovové světlomety nebo asistent rozjezdu do kopce.

dsc_0033

V otázce bezpečnosti na tom není Focus ST také vůbec zle, nabídne systém ActiveCityStop, který dokáže zastavit pokud se před vozidlem objeví nečekaná překážka. Dále jsou tu parkovací senzory, zadní kamera, parkovací asistent, hlídač únavy řidiče či senzor mrtvé úhlu. Třemi slovy – bezpečnost je zaručena.

Závěr

Hledáte sportovně laděný vůz, ale manželka vám nedovolí pořídit si malý hatchback? V tom případě se rozhodně nezapomeňte podívat na Focus ST kombi. Nabízí totiž opravdu krásně vypadající sportovní design, výkonné a spolehlivé motory a velmi zajímavý interiér. Současně ale neztrácí na praktičnosti běžného Focusu kombi, což je největší výhoda tohoto vozu.

dsc_0083

Opravdu jediným neduhem je systém SYNC 2, který neumí česky a jeho logika je trošičku složitější. Dá se se ním ale naučit a potom vám slibuji, že se z vás stanou kamarádi. A nebo můžete počkat a doufat, že stejně jako Mondeo se i Focus ST dočká nového systému SYNC 3, který pro vás v těchto dnech začínáme testovat.

Další fotografie naleznete v naší Galerii

Tagy Automobily Ford Palubní systém Recenze Technologie