fotka redaktora RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: FORD FOCUS SE SYSTÉMEM SYNC 2

Michael Krahulec10.6.2015 - 13:00 RecenzeStarší článekTesty automobilů

V redakci jsme již otestovali nový Ford Mondeo, tedy o něco lepší model než Ford Focus. Právě Focus je ale oblíbeným vozem českých řidičů, a to hlavně v praktické variantě combi. A právě i nový Focus si můžete pořídit se systémem SYNC 2, který si od nás odnesl poměrně slušné hodnocení. Dopadne Focus stejně, nebo dokonce ještě lépe?

367-ford-focus-combi-facelift-2014-01

Design a motorizace – elegantní dravost

Design nového Mondea jsem nad míru chválil, ne jinak si mohu odpustit chválu i u Focusu. Přední masky si jsou ve skutečnosti velmi podobné, u Mondea je přeci jenom o něco dravější. Na druhou stranu, Focus je rodinné kombi, které konkuruje vozům jako Volkswagen Golf Variant a Škoda Fabia Combi, takže troška konzervativního vzhledu muselo být zanecháno.

DSC_0046Další fotografie naleznete v naši Galerii

Změnou prošla pouze přední část, z boku a zezadu byste předcházející generaci od nové rozeznávali jen těžko. A má to svoji logiku, proč měnit to, co se jednoduše povedlo a stále vypadá dobře.

Nový Ford Focus se jednoduše povedl a i přesto, že se jedná o kombík, kterých za pár let budeme na silnicích potkávat stovky, se za vámi nejeden řidič otočí.

DSC_0015

Pro test jsme si vybrali nejsilnější možnou naftovou motorizaci 2.0 TDCi s výkonem 150 koní a šestistupňovou automatickou převodovkou PowerShift. Že vůz díky osvědčenému agregátu jede výborně snad není nuté zmiňovat, zajímavější je spotřeba. Po necelém tisíci najetých kilometrů jsem jezdil průměrně za 5 litrů, což není vůbec špatné. Navíc je motor kultivovaný a zároveň tichý, především díky rozvodovému řetězu, který nahradil již běžný řemen.

Interiér – jednoduché plasty

Interiér je spíše slabší stránkou vozu, tedy alespoň co se designu týče. Na první pohled není palubní deska nijak zajímavá a převládají zde černé plasty, které jsou leckdy pořádně tvrdé a občas někde něco zakřípe. Na druhou stranu jsou k dispozici opravdu pohodlné, elektricky stavitelné sedačky a příjemný volant s ovladači.

DSC_0056

Dobře umístěna je i kaplička přístrojů, které je přehledná a mezi budíky skrývá TFT displej, který byl k vidění již u vozů se systém SYNC 1. generace.

Pohodlí mají i cestující na zadních sedadlech, z dlouhých cest ale nebude překvapivě nadšený spolujezdec. Tvar palubní desky se skrytou schránou je značně smolně řešený a spolucestující má tak problém složit nohy.

DSC_0058

Velkou pochvalu si ale Focus odnese za umístění ovládacích prvků. Není jich příliš mnoho, jelikož se většina přesunula na dotykový displej, který je rovněž skvěle umístěn na vrchu středového panelu.

Palubní systém SYNC 2

Systém SYNC 2, na jehož vývoji se tentokrát podílel samotný Microsoft, si ve Spojených státech odnáší vlnu kritiky. Uživatelé si stěžují na špatnou přehlednost a logiku rozvržení uživatelského prostředí a zároveň i na pomalé reakce. I proto se Ford rozhodl oslovit BlackBerry, které již vyvinulo nový systém SYNC 3, který se objeví prvně ve vozech Ford Mustang.

DSC_0070

Nový Focus se stejně jako Mondeo dočkal aktuální verze SYNC 2 a oproti Mondeu nepřináší žádné změny, proto pokud vás funkce systému zajímají podrobněji, doporučujeme recenzi Fordu Mondeo, kterou naleznete zde.

Jízdní asistenty – bohatá výbava

Během zahájení prodejů Ford často pomocí reklam propagoval bezpečnostní a jízdní asistenty nového Focusu, a je pravda, že vůz má opravdu co nabídnout.

Mezi ty nejzákladnější patří parkovací kamera se senzory, hlídání mrtvého úhlu, hlídání jízdních pruhů, adaptivní tempomat, automatické dálkové světlomety a další.

DSC_0076

Nechybí ani zajímavější funkce jako systém Active City Stop, která dokáže sama auto zastavit do 50 kilometrů v hodině, dále systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu, sledování bdělosti a únavy řidiče nebo vyhřívaný volant a aktivní světlomety.

Závěr

Nový Ford Focus prošel mírnou modernizací, která však splnila svůj účel a Focus může stále konkurovat německým rivalům. Design je opět o něco zajímavější a v kombinaci s kvalitními motory a špičkovou kvalitou zpracování lze Focus označit jako ideální rodinné kombi.

DSC_0025

Systém SYNC 2 se od téhož systému z Fordu Mondeo nikterak neliší a Ford se neobtěžuje jej nikterak modernizovat, proto přichází na řadu již třetí generace, na kterou se mimořádně těšíme.

Další fotografie naleznete v naši Galerii

Tagy Automobily Ford Palubní systém Recenze Technologie