fotka redaktora RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: FORD C-MAX SE SYSTÉMEM SYNC 2

Michael Krahulec21.9.2015 - 0:05 RecenzeStarší článekTesty automobilů

Nové Fordy se u zákazníků těší velké oblibě, a proto jsme se rozhodli vyzkoušet další, a zároveň jeden z nejmladších přírůstů, nový Ford C-Max, tedy rodinné MPV, které láká především na prostor a komfort. A právě komfort zajišťuje částečně i multimediální systém SYNC 2. Dočkal se nějakých modernizací, v porovnání se staršími modely?

resize618xcze00pyyahtvipi(a)(a)m8r_1_0

Design a motorizace – odvážná elegance

Ford se již před několika lety rozhodl čerpat inspiraci u Aston Martinu, a proto se musíme smířit s tím, že sportovně laděnou masku uvidíme i u vozů karoserie MPV. To ale není vůbec na škodu, jelikož díky tomu C-Max dostává zcela jiný náboj a vypadá velice dobře a částečně i agresivně.

DSC_0169Další fotografie naleznete v naši Galerii

Přední částí to ale více méně končí. Oproti předchozí generaci, která není až tak stará, se novinka příliš neliší, a proto jsou k vidění stálé, často již velmi ohrané, linie a tvary. Na druhou stranu, zákazníkům se tento styl líbí a u Fordu tedy neměli potřebu jej výrazně měnit.  Na trhu je spousty MPV, i sám Ford jich nabízí ve svém portfoliu mnohem více, a pokud se vám nový C-Max nelíbí, konkurence z Francie či Německa je ideální volbou.

DSC_0168

Ford má ale v rukávu, nebo spíše pod kapotou, další eso – špičkové motory, a to jak zážehové, tak vznětové. My jsme si do testu vybrali přeplňovanou zážehovou 1,5 EcoBoost s výkonem 110 KW. A díky tomuto motoru se z mohutného MPV pro rodinu stane hezky svižný, do sportovna laděný vůz.

DSC_0133

Motor totiž není vůbec líný a 147 koní pod kapotou dokáže s C-Maxem pěkně zamávat. Všemu dopomáhá, jak je již u Fordu zvykem, skvěle odladěné řízení a přesná řadička s tuhými dráhami. Jednoduše řečeno, nový C-Max sice může vypadat nudně a lenivě (i přes masku alá Aston Martin), pokud ale zvolíte správnou pohonnou jednotku, můžete si s ním užít i spoustu zábavy. Jediným neduhem 1,5 litrového EcoBoostu je jeho spotřeba, která se hravě přehoupne v průměru i přes 9 litrů.

Interiér – stále stejná písnička

Palubní deska se od jiných Fordů, krom Mondea, nijak neliší a stejně jako u předchozích modelů ji nemůžeme příliš pochválit. Jejím největším problémem je lacinost, respektive – použité materiály jsou vcelku kvalitní, často i měkčené, ale na pohled vypadají plasty nepříliš vábně.

DSC_0192

Abych jen nehanil – velkou pochvalu uděluji volantu, povedeným budíkům v přístrojové kapličce a sedačkám, které jsou velmi pohodlné a nabízí slušné boční vedení. Vůbec špatně nejsou umístěny ovladače klimatizace a multimediální obrazovka, která je v horší části a pohled na ní nesnižuje tolik pozornost.

DSC_0187

A jelikož máme čest s rodinným MPV, je nutné se podívat i na prostor. A toho nabízí C-Max opravdu dostatek. Velkou výhodou je druhá řada sedadel, které jsou děleny ve stejném poměru pro všechny tři cestující. O něco hůře je na tom zavazadelník, ten totiž nabízí 471 litrů, což je ve srovnání s konkurencí spíše průměr.

Palubní systém SYNC 2

I přesto, že je C-Max jedním z nejmladší modelů Fordu, najdeme v něm stále multimediální systém Sync 2, který se v tomto případě zobrazuje na velké 8“ obrazovce s VGA rozlišením. Tento systém je v Evropě poměrně nový, přesto je oproti konkurenci značně pozadu, především co se týče uživatelského prostředí, svižnosti a logiky ovládání.

DSC_0227

Velkým problémem, zvláště pro starší majitele, může být absence českého jazyka, a to jak v celém prostředí, tak i v navigačních hlasových příkazech. Jak jsme již dříve informovali, Ford již vyvinul s BlackBerry nový systém Sync 3, který se v Evropě objeví již brzy, a my doufáme, že napraví všechny problémy, se kterými se potýká aktuální generace systému. Pokud vás zajímají podrobnosti k systému Sync 2 od Microsoftu, naleznete jeho rozsáhlou recenzi zde.

Závěr

Ford u modelu C-Max s velkou modernizací nepřišel, ve skutečnosti pouze zaměnil přední masku, aby i tento model zapadal do designové koncepce značky a přidal několik nových motorů. To ale bohatě stačí, nový C-Max vypadá totiž opět o něco zajímavěji a jízdní požitek se opět posunul o něco výš.

DSC_0177

Multimediální systém Sync 2 zůstal beze změn a opět mu nemůžeme udělit nijak oslnivou pochvalu. Ford se jednoduše rozhodl nečekat na třetí generaci systému, což je škoda.

Další fotografie naleznete v naši Galerii

Tagy Automobily Ford Palubní systém Recenze Technologie