fotka redaktora RecenzeStarší článekTesty automobilů

RECENZE: PEUGEOT 2008 SVÝM PALUBNÍM SYSTÉMEM STRČÍ DO KAPSY I NĚKTERÉ NĚMECKÉ KONKURENTY

Michael Krahulec27.1.2014 - 0:05 RecenzeStarší článekTesty automobilů

Úvod

Chceme vám ukázat, že vše není na první pohled tak, jak se zdá. Chytré telefony mají s automobily čím dál tím více společného, a proto jsme si pro vás připravili neobvyklý test, ve kterém se podíváme na novinku od francouzského výrobce Peugeot, model 2008.

IMG_9324

Exkluzivita za nízkou cenu

Novinka Peugeot 2008 se začala prodávat v květnu minulého roku, avšak v České republice najdete jen pár kousků, za což může hlavně velká prodejnost v Evropě. Naší „dvatisíceosmičce“ šlape pod kapotou osvědčená klasika 1.4 HDi 50KW s točivým momentem 160Nm, doplněna o turbo. Udávaná kombinovaná spotřeba výrobcem je 4,0 litrů na sto kilometrů, my však máme průměrnou spotřebu po necelém tisíci kilometrů na hodnotě 4,9 l/100 km, což je na auto s geny SUV velmi slušné, bereme-li v potaz, že tento údaj vychází čistě z městského provozu.

IMG_9323

IMG_9363IMG_9368IMG_9362IMG_9334

Design vozu je dle nás, i automobilových kritiků a novinářů velice povedený a v našem bílém perleťovém laku, společně s předními denními a zadními LED světlomety, působí dojmem drahého luxusního vozu. Ovšem realita je někde jinde, jelikož náš Peugeot, který se chlubí střední výbavou Activ, měl cenovku 380 000 Kč s DPH, což není na takhle výjimečný vůz nikterak vysoká cena, za což může i fakt, že  multimediální systém je v tomto stupni výbavy zcela bez příplatku.

 IMG_9325

Interiér – Francouz svojí pověst ubránil

Peugeot se u nových modelů vydává trošku jiným směrem. Po usednutí do velmi příjemných a pohodlných sedaček vás nejvíce zaujme malý volant a vyšší umístění budíků. To má za následek lepší ovladatelnost a přehlednost hlavně v rušných ulicích velkoměsta. Ani mraky tlačítek nehledejte, Peugeot totiž všechny ovládací prvky přesunul do nového dotykového panelu.

IMG_9329

IMG_9333IMG_9332IMG_9331IMG_9373-u

 

Na palubní desce můžete tlačítky ovládat pouze dvouzónovou klimatizaci a pár nutných funkcí. Díky indispozici různých čudlíků a tlačítek, které se hlavně přesunuly na volant, působí palubní deska Peugeotu 2008 velice elegantním dojmem. Velkou pochvalu si Peugeot zaslouží i za měkčené plasty.

 IMG_9134

Uživatelské prostředí – lepší než jsme očekávali

Po otočení klíčku do druhé polohy vás přivátá logem Peugeot malý displej mezi budíky, ale i větší 9,7 palcový panel s rozlišením 480×800 px na středové konzoli. Ten se ovládá pouze dvěma tlačítky, o ostatní se stará dotyková plocha. Při testu nás nejvíce překvapila rychlost celého sytému, který dostal u Peugeotu název SMEG NAV.

IMG_9311

IMG_9319IMG_2780IMG_2778IMG_2777

Srovnali jsme ho s konkurenčním systémem od Volkswagenu, konkrétně s modelem Passat, a výsledek je opravdu znatelný. Peugeot při každém úkonu reaguje velmi svižně, VW to naopak pár sekund zabere.  Za co si ale systém od Peugeotu kladné body neodnese, je indispozice českého jazyka. To by se však mělo brzy změnit, jelikož je na únor tohoto roku plánovaný update, který by měl nabídku rozšířit i o náš rodný jazyk.

IMG_9135

Po uvítací obrazovce následuje nabídka menu, ve které můžete vybírat, jakým dalším směrem se vydáte. Na výběr máte z navigace, mediálního rozhraní a nastavení systému.  Právě v nastavení si můžete vybrat zde dvou uživatelských prostředí – jedním z nich je tmavě modrý „Highlands“, další v hnědém odstínu se nazývá „Agora“. Toto nastavení nezmění jen barvy, ale celkově i grafiku prostředí.

IMG_9256

Všechny ikony na displeji jsou optimální velikosti, dobře se ovládají za jízdy a jsou vcelku dobře čitelné.

 

Propojení s telefonem  – všechno má své mouchy

Peugeot 2008 disponuje rozhraním USB, AUX, Bluetooth nebo Jack 3.5, proto máte na výběr více možností, jak telefon se systémem propojit. Asi nejjednodušší variantou je propojení přes Bluetooth, kde můžete vynechat všechny zbytečné kabely. Stačí, když telefon poprvé spárujete a uložíte všechna příslušná nastavení, poté již stačí mít zapnuté ve smartphonu Bluetooth a po usednutí za volant se oba systémy automaticky spárují.

IMG_9303

IMG_9289IMG_9167IMG_9255IMG_9257

Palubní systém dokáže z telefonu „vytáhnout“ všechny kontakty (jak z interní paměti, SIM nebo jiných účtů), hudbu a seznamy stop. Na všech obrazovkách palubního panelu vidíte i informace o operátorovi, stavu nabití baterie smartphonu a úroveň signálu sítě. Samozřejmostí je propojení hovorů díky handsfree, co nám však scházelo a vadilo je indispozice možnosti čtení a psaní SMS zpráv.

IMG_9272

 

My jsme palubní počítač propojovali se staršími vlajkovými loďmi HTC a Samsungu, tedy modely Sensetion XE a Galaxy S III, a pár znatelných rozdílů jsme našli. Pokud máte palubní systém nastavený v uživatelském prostředí „Agora“, v případě HTC Sensetion XE nám systémy nespárovaly kontakty (k vidění jsou pouze poslední hovory) a problém byl i s načtením veškeré hudby. Druhý z problémů se vyřešil změněnou prostředí na „Highlands“, první však nadále přetrvává. U Samsungu Galaxy S III jsme prozatím na žádný problém nenarazili.

 IMG_9255

Multimédia – velký výběr, za to horší zvuk

Multimediální obsah můžete přehrávat z několika zdrojů. Asi nejjednodušším řešením je již zmiňované propojení telefonu přes Bluetooth, můžete ale využít i USB a AUX rozhraní. Samozřejmě v Peugeotu nechybí ani CD mechanika, kterou naleznete nezvykle v přihrádce u spolujezdce.

IMG_9284

IMG_9305IMG_9270IMG_9303IMG_9283

Bohužel se musíte smířit s indispozicí slotu na SD karty, ale je nutné si uvědomit, kdo vlastně v dnešní době SD karty používá, když máme k dispozici flash a externí disky. Hudbu si můžete samozřejmě naladit i na rádiu, které má vcelku slušně propracované menu a intuitivní výběr stanic. I nastavení zvuku je velmi bohaté na individuální nastavení, ale přesto není zvuk příliš kvalitní, hlavně v otázce bass. Jako doplňkovou výbavu si můžete pořídit například DVD přehrávač a takzvané „Wi-Fi on board“, což je v podstatě vysílač internetu přes mobilní sítě.

IMG_9283

Navigace – integrovaná paráda

Peugeot nabízí do modelu 2008 vcelku povedený navigační systém za slušnou cenu. Během našeho testu nebyl vůbec žádný problém s GPS senzory, takže nás prozatím anglicky mluvící systém nenavedl do žádné šlamastiky. Co je však nutné podotknout, že senzory reagují i v podzemích garážích, což se vidí málokdy u integrovaných navigačních panelů.

IMG_9299

IMG_9228IMG_9274IMG_9288IMG_9268

Displej nabízí automatické denní a noční nastavení jasu. To oceníte jak při jízdě ve dne (zvýšení jasu – lepší čitelnost), tak v noci (snížení jasu – displej nikterak řidiče neoslňuje). Mapové podklady jsou schopny vyhledat nejbližší zajímavé body (čerpací stanice, restaurace, obchody,…), na které stačí pro zobrazení informací, vzdálenosti a telefonního číslo jednoduše klepnout. Těchto zajímavých adres prozatím navigační systém moc nenabízí, ale zlepšení se očekává v blízké době s plánovanou aktualizací, která do systému přinese i českou lokalizaci.

IMG_9274

Co však každý řidič ocení, je propojení navigace s displejem mezi budíky, na kterém se vám zobrazují aktuální příkazy, které vám navigace v brzké době oznámí (např. za 300 metrů zahněte vlevo). Je to velmi zajímavé a povedené řešení, díky kterému se nemusíte rozptylovat koukáním na střed palubní desky.

IMG_9228

Závěrečné hodnocení

Musíme uznat, že se Peugeot vydal velmi dobrým směrem, co se týče palubních systémů, designu vozů a interiéru, tak i v cenové politice. Systém nového Peugeotu 2008 nás mile překvapil svojí rychlostí, pěknou grafikou a vcelku velkou nabídkou funkcí.

IMG_9130

IMG_9123IMG_9129IMG_91191400354_3633804741957_986865484_o

Samozřejmě, nějaké mouchy musí francouzský výrobce ještě doladit, ale když přihlédneme na cenu celého palubního systému, můžeme s klidem tvrdit, že německé značky mají silného konkurenta.

 

Spoluautor: Patrik Louvar

Tagy Aktualizace Android Aplikace Apple Automobily Google HTC iOS iPhone LG Motorola Nokia Peugeot Recenze Technologie