fotka redaktora RecenzeStarší článekTesty automobilů

TEST: NISSAN NOTE SE SYSTÉMEM NISSAN CONNECT

Michael Krahulec21.7.2014 - 10:00 RecenzeStarší článekTesty automobilů

Palubní systém od Nissanu, s názvem Nissan Connect, jsme již jednou v naši redakci otestovali, a to konkrétně u zcela nového modelu Nissan Qashqai. Od naší recenze však uplynulo několik měsíců a v redakci již máme další kousek s tímto vcelku povedeným systémem – malý rodinný vůz Nissan Note.

Design a motor – splněno zcela na jedničku

Nový Nissan Note je konstruován jako malé autíčko, které však dokáže převést v pohodě pět osob. Tuto „vlastnost“ umožňuje posuvná zadní lavice. Díky ní můžete upřednostňovat velký zavazadelník, či více místa pro nohy zadních cestujících. A vězte, že pokud zadní sedačku posunete zcela dozadu, cestující vzadu mají takřka královský prostor pro své nohy. Nad hlavou to bude sice trošku horší, osoby větší jak 190 centimetrů bude po jízdě pěkně bolet krk, ale to už je druhá stránka věci.

_DSC1160
Další fotografie naleznete v naší Galerii

A co více, zadní dveře se dají otevřít až do úhlu 90°, takže uchycení neposedných dětí do autosedaček nebude vůbec žádný problém. Tím jsem se ale dostal trošku jinam, takže rychle zpátky k designu.

_DSC1231

Námi testovaný Nissan Note nebyl zcela standardní variantou, co se týče převážně laku karoserie. Jak fotografie napovídají, testovaný Note nabízel červená zpětná zrcátka, přední spoilér, kliky dveří či zadní červenou lištu na víku kufru. A musím uznat, že v kombinaci s bílou perleťovou metalízou vypadal „Noutík“ opravdu krásně. A ani se nedivím, že na parkovištích u obchodních center budil jistý zájem a vzruch. Originální a zároveň působiví vzhled dodává Nissanu i povedená přední maska chladiče či elegantní prolisy předních a zadních dveří.

_DSC1229

Když jsem si jel nový Nissan Note vyzvednout, ani jsem se na něho moc netěšil. Od kolegů a známých jsem se převážně potýkal s názory, že si domů přivezu nákupní tašku na kolečkách. Když jsem však tento konkrétní vůz uviděl, neskutečně jsem si ho oblíbil. Poté si mě získal hlavně svým jízdním projevem, čímž se dostávám k motoru.

_DSC1220

Našemu testovanému Notu tikala pod kapotou osvědčená dieselová 1,5 dCi s výkonem 66 KW. Ačkoliv se nejedná o vysoký výkon, jede vůz velmi svižně, ovladatelnost je přímo špičková, jediným neduhem je však tvrdost podvozku. Díky krátkému rozvoru a délce vozu je Nissan Note na našich standardních českých silnicích neskutečně tvrdý a poskakuje jako splašený kůň. To je však u malých aut standardní jev a nedá se bohužel nic dělat.

_DSC1153

A co se týče spotřeby? Nissan Note je jedním z nejúspornějších vozů s naftovým motorem. Průměrná spotřeba po dobu našeho testování se zastavila na hodnotě 3,9 litrů na sto kilometrů, což je opravdu exkluzivní hodnota, a to jsme vůz nikterak nešetřili. Ještě větší úspory se dá dosáhnout aktivací ECO režimu, který sníží odezvu na plynový pedál a celkově je vůz línější, ale zároveň úspornější.

Interiér – návrat o několik let zpět

Jak jsem chválil design a motor vozu, interiér musím hanit. Po prvotním usednutím za volant máte pocit, že sedíte ve vozu někdy z roku 2005. Jediným moderním prvkem je displej navigace a palubního počítače. Asi největším propadákem je vzhled a materiály palubní desky. Plasty jsou neskutečně tvrdé a zrovna nevzhledné. Nissane, proč jsi se neinspiroval například u modelu Qashqai?

_DSC1213

Další nevzhledností je řešení ovládání automatické klimatizace. V podstatě se jedná o kruh, v jehož středu se nachází oranžově podsvícený digitální displej, který je obehnaný obrovskými festovními tlačítky. Takovéto humpolácké ovládání klimatizace jsem u nových vozů dlouho neviděl. O to více mě to překvapuje, když se například podívám na Citroen C4 Picasso, který se snaží všechna tlačítka odstranit a přesunout je na dotykový panel.

_DSC1187

Jedinou pěknou a povedenou věcí jsou budíky pod volantem. Ty jsou chytře řešeny, čímž jsou krásně přehledné a vypadají opravdu pěkně. Může za to především ledově bílé podsvícení budíků, které lze při aktivovaném ECO režimu rozšířit o modro-zelené podsvícení.

_DSC1199

Všechny neduhy však vynahradí pohodlný posez za volantem, či bohaté místo pro nohy, jak spolujezdce, tak řidiče.

Uživatelské prostředí – malé auto, malý počítač

Přesto, že je Nissan Note malým autem nižší cenové kategorie, nabízí dotykovou obrazovku s palubním systémem Nissan Connect. Nejedná se zrovna o obrovskou plochu, musíte se spokojit „pouze“ s úhlopříčkou 5,8“, přesto je to lepší než hromada tlačítek a podsvícený digitální displej.

_DSC1323

Co se týče designu a funkčnosti uživatelského prostředí, a celkově technologií a funkcí palubního počítače, je zbytečné popisovat stejný systém hned dvakrát. Proto doporučuji navštívit náš test systému Nissan Connect u Nissanu Qashqai, jelikož výrobce pro všechny své modely nabízí totožný, i designově shodný systém. (ODKAZ)

Závěr

Nissan Note, malý úsporný vůz, určený převážně do města – zřejmě nejvýstižnější popis námi testované novinky. Po stránce designu je názor na vzhled vozu hodnocen hlavně dle vkusu, mě osobně se nový Note velmi líbí. O něco hůře je na tom interiér, přesto se nejedná o vyloženou katastrofu.

_DSC1218

Dotyková plocha palubního počítače sice sčítá malých rozměrů, přesto je její úhlopříčka dostačující, jak pro navigaci, tak pro couvací kameru. Největší předností je jednoduché, přesto líbivé uživatelské prostředí, ale hlavně celková svižnost systému s bohatými funkcemi a jízdními asistenty.

Další fotografie naleznete v naší Galerii

Tagy Automobily Nissan Palubní systém Recenze